Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara

Vieras

/ #2

18.07.2013 17:09

On tämä uskomaton valheitten verkko. Kansalaisten luottamus on kaivokselta mennyt ja viranomasiin alkaa horjua pahasti. Uraaniko tässä on todellisuudessa se mitä halutaan, keinoja kaihtamatta.
Lainaan tähän erään kaverini käsityksen asiasta. Alan kallistua samalle kannalle. Olavi Saastamoinen

Terve Olavi !
"Kyllä totuus on se, ettei nikkelin tuotanto kannata Suomessa. Kaikki on tähdätty Uraanin tuotantoon, koska Suomen tuleva ydinvoima sitä tulee tarvitsemaan. Uusia ydinvoimaloita tullaan rakentamaan Pyhäjoen jälkeenkin. Kaikki tämä hurskastelu ja ihmisiä silmäänsahaaminen, on jatkunut jo pitkään. Kaikki lahjotut ministerit, myös vihreät ovat pelkkää suurta teatteria, jolle ei mahdeta enää mitään. Tarjosin kaikille sitä vaihtoehtoa, että olisi kannattavaa ehkä rakentaa kaksi isoa kaasuvoimalaa ydinvoimaloitten sijaan, mutta ei käynyt millekään ministerille.

Suomen suuntaus energiapolitiikassa, on niin suppeakatseista.
Tämä kaasuprojekti olisi tuonut työtä, arviolta 20000-50000 ihmisille voimaloitten rakennus vaiheessa, putkiston rakentamisessa Norjasta taikka Venäjältä, sekä kaasulaivojen rakentamisessa. Nykyiset kaasuvoimalat tuottavat energiaa, pienen ydinvoimalan verran. Onhan se myös pienempi paha, ei ainakaan jää ydinsaastetta tuleville sukupolville.
Tulevaisuudessa, kun eurooppalaiset saavat liuskekaasun tuotannon, turvalliselle tasolle, niin se tulee valtaamaan kaasumarkkinat, joten venäläisen ja norjalaisen maakaasun hinta tulee romahtamaan. Tämän takia esm. saksalaiset ajavat ydinlaitoksiaan alas.
Olen aina sanonut, suomalainen ajattelutapa ja mentaliteetti on 20v. kehittyneitä maita jäljessä.

Tämmöstä mietettä nyt tälläkertaa, toivottavasti päättäjät joskus oppisivat, muutoin tämän maan hukka perii ! Hyvää kesän jatkoa .t. xxxx