Avoin kirje Kirkkohallitukselle

/ #68 Re: Re:

12.04.2011 09:43

#66: Pastori - Re:

Tieto ei mitenkään ole yllättävä!

Annan ensin näkökyulman. Meitä progressiivisia syytetään siitä että mukailemme uskon niin jotta se sopisi monelle (eli odotetaan että muutamme näkemystä jotta MONI tulisi mukaan). Näin ei kuitenkaan ole asian laita. Olen itse arvioinut oman uskoni uudestaan juuri siksi ettei se vastannut totuutta. Siinä ei ole ollut mukana ajatuksia suurien väkijoukkojen tuomisesta aktiivisuuteen.

Kun ymmärtää progressiivisen kristinuskon niin se vapauttaa.  Kärjistäen voisi sanoa että ennen julistin sanaa, koska helvetin tuli paloi pakaroiden alla, Jumala vaati minulta asioita ym. Kun tajuaa ettei tämä ole totta, pakkomielle tehdä vastaavia asioita vähenee huomattavasti. Kun ymmärtää että jokainen ihminen uskoo omalla tavallaan henkilökohtaisesti niin tarve käännyyttää toista kanssaihmistä vähenee (aivan kuten toteat). Kysy psykoloogeilta ja sosioloogeilta mitkä asiat vaikuttavat ryhmän koostumukseen... ei siinä ole mitään tekemistä Jumalan kanssa.