Adressi Suomalaisuuden puolesta: RKP_protesti

Espoo

/ #43

20.12.2006 22:52

Hei, Matti, ja kiitos, puhut täyttä asiaa! Minustakin Larsin vaatimukset ovat olleet hieman hulluja, mutta jottei syntyisi kuvaa, että asia, josta itse kirjoitin, ei olisi totta, kysyn toki niiltä kansanedustaehdokkailta heidän kantansa nimensä julkituomiseen. Olen niin varovainen sen vuoksi, että kaikki yhteyttä ottaneet ovat itse olleet asiassa kovin varovaisia. Minule on päässyt syntymään sellainen kuva, että heidät ehdolle asettaneet puolueet eivät oikein tykkää, jos minun oppejani seurataan ja suositellaan. Tai kyse lienee joistakin pikkupomoista puolueissa, toisaalta esim. Demari-lehti julkaisee suorastaan hämmästyttävänkin rohkeasti mielipiteitäni, joiden ei ainakaan aikaisemmin olisi voinut mitenkään kuvitella kuuluvan demarien ajatusmaailmaan.

On todella sääli, että RKP (SFP), Folktinget, Lars-parka ja monet samanlaiset tuhoavat ruotsin kielen Suomesta. Kyllähän kaksikielisyys voisi olla oikeastikin rikkaus, jos se ei olisi pakottamista, vaatimista, nöyryyttämistä, kyykyttämistä, etuoikeuksia, epätasa-arvoa jne. Onkohan vika tosiaan siinä, että nämä omat ruotsinkielisemme ovat valtaosaltaan suomenkielisiä suomalaisia juuriltaan, joiden suvut ovat opportunistisesti taannoin vaihtaneet kieltään? Kuulostaa vähän julmalta, kun minä sen sanon, mutta ehkä tuo tosiaan on noin. Ikäänkuin suomalaisen kansan heikoin aines olisi halunnut muuttua toiskieliseksi hyötyäkseen. Sitten tuli vielä A.O.Freudenthal ja pari samanlaista tolloa, jotka keksivät väittää, että suomenruotsalaiset pohjautuvat viikingeistä, ja suomenkieliset suomalaiset mongoleista - kumpikaan ei pidä paikkansa, ja juuret ovat suomenruotsalaisten suurella enemmistöllä ja suomenkielisillä aivan täysin samat.

Koko tämän kaksikielisyys-pakkoruotsi - pelleilyn tarkoitushan on olevinaan se, että pelätään, että ruotsin kieli muuten katoaa Suomesta. Mutta aikamoista sokeutta osoittaa se, että ei tajuta, että juuri näillä toimenpiteillä se todella aivan varmasti katoaa ja kuolee.

Ja vaikka virallinen selitys onkin tuo kielen suojeleminen, uskon valitettavan varmasti, että ruotsinkielistemme joukossa on yhä paljon samanlaisia ihmisiä kuin heidän esi-isänsä olivat (=opportunisteja), jotka katsovat ensi sijassa, että nykyinen järjestely on suureksi hyödyksi heille ja heidän perheilleen, ja pitävät siksi kynsin hampain kiinni "kaksikielisyydestä", perustuslaista, kielilaista, RKP:sta, omista päiväkodeista, kouluista ja korkeakouluista, ja vaativat omia terveyskeskuksia jne. Ei heitä tippaakaan kiinnosta, onko tämä oikeudenmukaista, ja kuka kaiken maksaa? "Mulle, mulle, mulle" on sama ajatus, jota heidän esi-isänsä jo noudattivat, kun Johannes Johanneksenpojasta tuli yhdessä yössä Johan Johansson. Men aldrig lärde han riktig svenska.