Uutta kallista mopokortti uudistusta ei saa toteuttaa

vasta 23vuotiaana ajokortin hankkinut
Vieras

/ #85 kannatan uudistusta varsinkin mopoautoille

17.04.2011 01:18

esimerkki 1. 10 autolle tarkoitettu pysäköintialue. Sinne nuoret mopoilijat saa sopimaan 6 mopoautoa.
esimerkki 2. Mopoauto jyräyttää oikealta kolmion takaa työautoni perään(takarenkaan kohdalle). väittää kovasti että tulee mulle kalliiksi tämä kolari kun on 15.000€ kulkine ihan sökönä. Mun syyksi meinasi kun en noudattanut tasa-arvoisissa risteyksissä käytettävää oikealta tulevia väistetään sääntöä. En kehdannut alkaa riitelemään vaan odottelin poliisia paikalle kertomaan pojalle että se on hänen vakuutuksista maksettava mun 50.000€ auton vauriot.
esimerkki 3. olin kääntymässä oikealle riisteyksessä. vilkku oli päällä hyvissä ajoin ja lopputulema oli se että apparin ovesta yritti joku enduro mopo tulla sisään ja kahden hengen voimin.. en tiedä mikä saa yrittämään oikealta ohittaa oikealle kääntyvää autoa :O

Näissä tilanteissa ollaan onneksi selvitty peltiä oikomalla ja pienellä asfaltti ihottumalla.

autokouluun pitäisi ehkä eniten kiinnittää huomiota siihen että mopoilijat oppisivat tulemaan nähdyksi liikenteessä.. iltahämärässä valoitta ajava mopo on kuitenkin hengenvaarallinen kuljettajalleen.

ja varsinkin mopoautoilijoille oma korttiluokka. joka sisältää enemmän opetusta.. jos vanhemmilla on varaa ostaa 10-20.000€ kulkine simo petterille niin kyllä pitää löytyä myöskin se 500€ ajo-opetukseen. ihan kaksipyöräiselle hyväksyn kyllä tiukanlinjan inssi ajon ja teoria kokeen kortin saamiseksi.

Kun täysi-ikäiset joutuvat kuitenkin sen 1200-2000€ maksavan autokoulun käymään ajavat ne sitten 150€ autolla tai 150.000€ autolla