EI Karan kyläkoulun lakkautukselle!

Vesa Toivanen

/ #3 Miksi lopettaa terve ja hyvä kuntoinen koulu.

17.08.2013 19:10

Karan koulu on rakenteiltaan kunossa. Myöskin koulun piha ja ympäristö on viihtyisä. Ainakin koululaisten mielestä. En voi ymärtää, miksi pitää terve koulurakennus, jossa viihtyisä ympäristö, sulkea. Säästöä tästä ei oikeasti synny. Koulutoimen johtaja ei ollut osannut laskea syntyviä kustanuksia edes oikein. Se on ilmisesti kovin vaikeaa. Tilan ahtautta tulee ja joudutaan parakkeja hankkimaan. Nekin maksa.
Voisi myös hetken miettiä minkä kuvan Hausjärven kunta antaa lapsille kunasta ja kouluista. Onko se Karankoulun tapainen viihtyisä ja rauhallinen oppimis ympäristö vai joku rakennustyömaa meteleineen ym. häiriöineen. Parakki koulusta löytyy toki videoitakin : http://www.youtube.com/watch?v=q-lCHtrSTTc . Tuo videon koulu on laitettu homeen takia kiinni. Tätä ei ole ongelmana Karassa. Tuo videon koulu on parkkipaikalla. Ei kovin viihtyisä koulu ympäristö. Tosin Koulutoimen johtajan mielestä sillä kaiketi ei ole mitään väliä. Nämä pienet koululaiset ovat joskus se päättävä elin, joka toivottavasti laittaa päättävät vanhukset parakkeihin. Sekun on kovin muotia tässä kunassa.
Voin muistutta sitten, ketä oli päättämässä heidän koulusta.