Pikku-Heikiltä ja Pikku-Lorelta kaksimielisyydet pois!

Sanna Siiteri-Tuhkanen
Mikkeli

/ #28

14.02.2008 22:48

Tarkoitus ei TODELLAKAAN ole olla millään ristiretkellä näiden kahden pojan sielun pelastamiseksi Helvetin Tulelta, ei todellakaan. Se on heidän vanhempiensa asia.

Tarkoitus on nostaa esiin keskustelua siitä, mikä on sopivaa, mikä on suotavaa ja mikä on normaalia. Ja siinä on onnistuttu: asiasta keskustellaan Iltalehden verkkolehdessä (http://www.iltalehti.fi/uutiset/200802147247688_uu.shtml), keskustelufoorumeilla, kahvipöydissä ja kaveripiireissä. Tarkoitus on herättää aikuiset ja vanhemmat huomaamaan mihin yhteiskuntamme on menossa. Minua kahden lapsen äitinä huolestuttaa se, että näinkin moni on sitä mieltä, että on täysin normaalia ja hyväksyttävää että alaikäiset lapset puhuvat aikuisten viihdeohjelmassa seksististä juttuja.

Monet pikkulapset tykkää räpellellä sukupuolivärkkejään, kuuluu tiettyyn ikään. On ilmeisesti ihan sama jos vaikka aikuinen setä käskee pikkutytön väkerrellä sukupuolielimiään siinä sedän edessä, kun ne lapsethan väkertelee itsekin niitä värkkejään joskus omasta halustaankin. Emme me kuvittele, että jos Huumasta saadaan rivoudet pois lasten suusta, ne lapset lakkaa niitä rivouksia puhumasta, mutta on AIVAN eri asia jos lapset keskenään juttelevat rivouksia, heittävät herjaa tai seksiläppää koulussa tai kioskin nurkalla kuin se, että joku aikuinen heitä siihen yllyttää tai kehottaa ja siitä tehdään vielä huumoria televisioon. Käsittämätöntä! Emme ole kieltämässä rivouksia Huuma-ohjelmasta, mutta niitä seksistisiä juttuja toivottavasti jatkossa juttelee aikuiset, täysi-ikäiset henkilöt.