Lakkauttakaa Tyrnävän pentutehdas

IdaHenna

/ #83 1996

26.09.2013 06:48

Jo vuonna 1996 kävin silloisessa Pikku-Piskin kennelissä katsomassa phanhelen pentu Emmaa. Pentu oli suloinen, aluskarvallinen 'perhoskoira'. En ollut naisen kanssa yhtämieltä pennun puhdasrotuisuudesta, huolimatta kennelliiton rekisteripapereista.
Alueella oli jo tuolloin iso ulkorakennus isossa aitauksessa josta nainen huuteli kymmenien pikkukoirien lauman katsottavakseni. Silmät pyöreinä katsoin erirotuisia pikkukoiria joista yksi oli medikokoinen mustavalkoinen shelttiuros. Kaikilla koirilla oli vuotavat silmät, hoitamattomat turkit ja kynnet pitkät. Eripuolilla piha-aluetta oli yksittäisissä pikkuruisissa kopillisissa, siivottomissa aitauksissa es mes belgejä, bretoneita ja muita keskikokoisia koiria. Kun kieltäydyin Emman ostosta minulle tarjottiin valkoista sekarotuista 'eläkeläistä' sen sijaan. En enää muista minkä rotuiseksi tätä sessukkaa väitettiin. Tämä eläkeläinen merkkaili koko ajan aitauksesta päästyään nostaen molemmat takajalat ilmaan. Turkki oli sotkuinen, ulosteissa, silmät vuotavat ja hoitamattomat. Kieltäydyin tästäkin nartusta. Palasimme autolle lasteni kanssa surullisin mielin, olisimme halunneet viedä kaikki sessukat pois ko paikasta. Nainen seurasi meitä ja huomatessaan mukanamme olleen soopeli shelttinartun hän halusin nähdä Lunan. Päästin koirani ulos autosta ja välittömästi sain tarjouksen asutuksesta näkemälläni mustalla sheltillä, jonka oletin olleen nartun koskapa oli narttujen kanssa samassa aitauksessa!!! Ja tietysti kieltäydyin tarjouksesta tiukasti. Ja kyllä, tein eläinsuojeluilmoituksen silloinkin. USKOMATONTA ETTÄ TOIMINTA SAMASSA PAIKASSA ON SAANUT JATKUA NÄIN MONET VUODET!!!