Vuoden 1947 jälkeen syntyneitä uhkaavat eläkepienennykset poistettava

Adressin tekijä

/ #21 ei kai sitä tulevaa tiedetä kovin varmasti

20.02.2008 17:21

kuntoutusraha sama kuin ennen oli määräaikaiseläke.

elinikä tai oikeammin elinaika lasketaan tässä laissa kuolleisuustilastojen perusteella eli sen muutokseen vaikuttavat se, että kuolevatko ihmiset aiempaa vahempina tai nuorempina.

Ne, jotka eivät ole tyäkyv.eläkkeellä/entisellä sairaseläkkeelle saavat kuntoutusrahaa joltakin luukulta. Kuntoutusraha tulee säilymään. En vain tiedä tuleeko sen saanti kiristymään. Kyllähän noita hylkäyksiä tulee vaikka kuinka ja ihmiset saa tehdä valituksia valitusten perään.

Käsittääkseni invalidien ja vammaisten vammaislakiin perustuvia etuuksia on karsittu, sillä niiden tuottaminen on kuntien vastuulla.

Mikäli ei ole työkyv.eläkeläinen niin saattaa päästä vuoden välein kuntoutukseen, koska kuntoutuksen tavoitteena on kuntouttaa takaisin työelämään.

Tähän sinun kohtaan voin vastata, että... "Jos jokaisen ihmisen pitäisi olla työelämässä mukana vähintään sinne 63 ikävuoteen asti kunnosta riippumatta, niin velvoitetaanko tynantajia työllistämään sairaita ja vammaisia,jotta tuo tavoite täytyy jokaisen kohdalla joka haluaa olla sairaanakin työssä."
- eihän sitä ole pakko ottaa eläkettä vastaan ja kunnon parannuttua voi palata eläkkeeltä töihin ja jäädä sille myöhemmin. Se on eri asia kuinka sitä saa työtä.
- tiedän yhden miehen, jonka työkyvyttömyyseläke on liian pieni, jotta hän ei tule toimeen sillä, niin työnantaja teki järjestelyjä työtehtävien työn suhteen, hän tekee niitä töitä mitä voi.
- sitä en osaa sanoa kuinka kovsti velvoitetaan tulevaisuudessa työnantajia työllistämään meitä kramuja, sen näkee kun alkaa lain tuon kohdan soveltaminen
- eihän nykyään kaikki ole päässeet eläkkeelle, vaan ovat työnhakijoita, joita kukaan ei huoli

En tiedä osasinko vastata yhtään sinne päinkään kuin mihin hait vastauksia.