Uusia oikeuksia sosionomiopiskelijoille!

Mintzberg

/ #53 Re: Kiitokset kaikille!

14.05.2011 21:02

#52: Mikko - Kiitokset kaikille!

"Kehoitin nimimerkkiä Mintzberg tapaamaan opettajiani ensimmäiseksi, koska internetissä ei voi käydä mielestäni kunnollista keskustelua, koska nimettömänä voi laukoa mitä vain väitteitä."

Internetissä voi käydä kunnollista keskustelua, jopa itseasiassa paremmin kuin kasvokkain. Tämä johtuu siitä, että jokainen osaa käyttää googlea, jolloin yleensä ihmiset kykenevät perustelemaan väitteensä ja esittämään jopa lähteet kommenteilleen. Kasvokkain tämä on vaikeaa, sillä aika harvan muisti riittää moiseen. Joskin tässä asiassa on ollut helppo keskustella, omat kommenttini kun ovat olleet pelkkiä itsestäänselvyyksiä vailla mitään tarkempaa tutustumista asiaan.

"Toiseksi, koska opettajieni joukossa on henkilöitä, joilla on laajaa kokemusta sekä sosiaalityön yliopisto-opiskelusta että sosiaalialan ammattikorkeakouluopiskelusta. Heidän näkemyksensä voisivat avata asiaa opinto-oppaitten tarkastelua paremmin."

Argumentum ad auctoritatem. Ei toimi. Rivien välistä on luettavissa, että tosiaan teillä opettajat ovat sanoneet sosionomien olevan ihan yhtä päteviä jollei pätevämpiä kuin sosiaalityöntekijöiden, äärimmäisen surullista.

"Toivon, että nimimerkki YTM liittyy Mintzberg mukaan Pyynikille suuntautuvalle matkalle sosiaalialan maailmaan. Tulkaa moikkaamaan samalla minuakin niin tarjoan kahvit:)"

Omalta osaltani voin todeta, että en ole tulossa. En pysty virka-aikaan lähtemään Tampereelle keskustelemaan jostain näinkin liittymättömästä asiasta, töissä on töitä.

"Tämän projektin varsinainen keskustelufoorumi olisi ollut tiedotustilaisuutemme 12.4, mutta ikävä kyllä YTM ja Mintzberg eivät olleet seurassamme keskustelemassa asiasta. Kutsu tilaisuuteen löytyi kyllä sekä adressista että facebookista. Tilaisuudessa olivat läsnä myös opettajani, joita teidän olisi hyvä tavata."

Miksi heidät olisi hyvä tavata? Miten se liittyy mihinkään? Mikä saa sinut kuvittelemaan, että minua kiinnostaisi satunnaista kommentointia enemmän paneutua tähän aiheeseen ja maksaa siitä oikeasti paljon rahaa että tulisin kuuntelemaan täysin virheellisiä mielipiteitä?

Laitas tämä adressi myös Talentialle tiedoksi, sieltä tuskin tulee mitenkään innostunutta vastaanottoa.

"Oman näkemykseni ja ajtukseni adressista olen kertonut jo kaikissa aikaisemmissa viesteissä, enkä siksi enää jaksa toistella näkemyksiäni. Jos kommenttini loukkasivat jotakuta niin se ei ollut tarkoitukseni."

Niinpä. Yllättäen heti kun vähän sanoi vastaan ja kertoi miksi te olette tässä väärässä.