Uusia oikeuksia sosionomiopiskelijoille!

Vierailija

/ #56 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: En kannata sosiaalityöntekijän tehtävän avaamista YAMK-tutki

15.05.2011 13:08

#51: Mintzberg - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: En kannata sosiaalityöntekijän tehtävän avaamista YAMK-tutkinnon

Nyt oli pakko puuttua tähän asiaan, koska mielestäni ei ole oikein, että täällä levitellään valheita. Ja kommentti koskee Mintzbergin seuraavaa väitettä: Mielenkiinnosta, ovatko opettajanne sanoneet teille, että sosionomin (amk) tutkinto olisi alempi korkeakoulututkinto? Tuo väite nimittäin on väärä

Sosionomi (AMK) on alempi korkeakoulututkinto, näin väittää ainakin laki :) Ja laki taitaa olla tässä maassa se, joka viimeisenä määrittelee mikä on oikein ja mikä väärin. Eli asetus korkeakoulujen järjestelmästä kertoo, että alempia korkeakoulututkintoja on esim. sosionomin tutkinto. Pyklä 3 luettelee kaikki alemmat korkeakoulututkinnot. Laki on hyvä osata ennen kuin alkaa kertoa mikä on oikein ja mikä väärin :DKäytin googlea, kuten Mintzberg on kehoittanut käyttämään kun netissä keskustellaan. Linkki tähän lakiin löytyy tästä: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2005/20050426

Hyvää kesää kaikille :)