Meri-Porin koulujen puolesta

-__-'

/ #9

06.10.2013 13:24

Jos lukioista on pakko karsia ja opiskelijat Meri-Porista siirretään keskustaan, on seuraava askel tehdä jotakin kaupungin julkiselle liikenteelle. Lukiolainen ei voi asua Mäntyluodossa tai Reposaaressa, väsymättä jokapäiväiseen matkustamiseen ja tuhlaamatta siihen törkeitä summia rahaa, koska Kelan koulumatkatukea ei saa (joojoo opiskelijoiden bussikortti on 40€/kk mutta helvettiä sillä kun bussit menee kerran tunnissa, kiertäen jokaisen kirkonkylän ja mutkan siinä matkalla?)

Pitäisi siis saada lukiolaisten liikkuminen vaivattomammaksi. Luultavasti tästä keskityksestä seuraa se, että monet opiskelijat muuttavat keskustaan. Voin kertoa, ettei Porin keskustassa ole opiskelijoille sopivia yksiöitä/kaksioita/kimppakämppiä/soluja/juuri mitään paljoa tarjolla.

Länsi-Porin voisi lakkauttaa, mutta antaisivat sen Meri-Porin olla. Länkkärin kuva-taiteen opetus olisi helppoa siirtää toiseen lukioon, Meri-Porin hyviä tiloja ja ympäristöä ei.