Vastustamme eläkeiän nostamista

Jo väsynyt

/ #36 Nykyinen eläkejärjestelmä on hyvä

08.10.2013 06:53

Jos valtakunnallinen eläkeikä nostetaan 65v, siellä tulee olemaan monia väliinputoajia. Nyt me 50 luvulla syntyneet yritämme jaksaa siihen 63v saakka. Myönnän että itselläkin on aika vaikea jaksaa onhan tämä ura jo 13v aloitettu lapsenlikkana ,silloin sai palkkaa 100mk kuukaudessa ja kotiin piti antaa puolet. Ne eli minä myös ,jotka tekevät raskasta ruumiillista työtä eivät todellakaan ole säästyneet sairauksilta. Minun alallani on jo 30 vuotiailla tukielin vammoja ja vanhemmilla kyllä kaikilla ennen eläkeikää. Jos työ on kevyttä ei näitä sairauksia tule ja huolettomin mielin voi miettiä jaksavansa pidempään. Raskaassa työssä kipu on läsnä jokapäivä ja lääkkeiden voimin sitä työtä monet tekevät. Ollaan siinä kunnossa että töissä vielä pitää jaksaa, mutta kyllä jo pitäisi saada vähän helpotusta. Vapaista ei voi nauttia kun ne usein menevät kehon parantelemiseen. Ja onhan meillä kaikilla omat syymme, miksi emme kannata nostoa, ne jotka jaksavat, voisivat mielestäni tehdä sitä niin kauan kuin pystyvät.