Marinoimattoman lihan puolesta

Oulu

/ #40 Tosiaan ihmetyttää

03.03.2008 16:56

Miten on mahdollista,että toisella puolella Pohjanlahtea pohjoisessa lihaa myydään marinoimattomana,tuoreena ja halvemmalla?Asiasta on keskusteltu useankin ystävän kanssa ja kaikki ovat samaa mieltä;marinoimatonta lihaa myyntiin kauppoihin!Ja ruoan hinta alas!Jos lihan haluaa marinoituna sekin käy hyvin helposti.Ruoan laittaminen ei ole yhtään helpompaa tai nopeampaa kuin valmiiksi marinoidun lihan valmistaminen.Ja kyllä makuelämykset jäävät saamatta.Puhumattakaan kaikista lisäaineista mitä ruoan mukana meille yritetään syöttää.Osuusliikehanke,jota keskustelussa ehdotetaan,on ollut minullakin mielessä.Taitaa olla ainoa keino,miten ruoan hinta saadaan pysymään kohtuuden rajoissa ja saamme lähituotteita sellaisina kuin haluamme.Johtuuko tämä maan poliittisista päättäjistä,jotka eivät saa tänne samanlaisia EU-sopimuksia vai mitä ihmeen EU-määräyksiä esim.täällä Pohjois-Suomessa on,jotka estävät lähituotteiden saatavuuden?