EI Viialan Keskustan koulun peruskorjaukselle

katse kokonaisuuteen

/ #41 Lapset koulussa vain muutaman tunnin

04.11.2013 22:58

Vaikuttaa siltä että ihan kuin Akaan Viialassa ei muuta homerakennusta olisikaan kuin koulurakennus. Lapset ovat ala-asteen koulussa kuusi vuotta ja silloinkun vuorokaudesta 4 - 5 tuntia. Akaan Viialassa homeongelmista kärsiviä rakennuksia on tosi monta, tarkastelkaapa vain terveyskeskuksia vanhainkoteja, neuvolaa kunnan virastoja jne (ehkäpä kirjasto on ainoa tervein, ja sielläkin vanhan homekirjaston kirjat hyllyssä) SUHTEELLISUUTTA ongelman tulkitsemiseen. Olisipa tämä keskustelu käyty 15 vuotta sitten kun homeoireilijoita alkoi olemaan (ongelma peitelty ja piilotettu, ja toivottu häviävän itsellään) miten on käynyt, nyt sitten on ongelma jo MASSIIVINEN. Kaikki keskustelu hyörii ala-asteen koulun ympärillä. Ongelmat ovat muualla kuin siellä itse alakoululla. Keskustelua toivoisin miten hoidossa jatkossa on terveystarkastusviranomaiset, rakennustarkastus, isännöinti, korjausmiesten kouluttaminen, kiinteistöjen kunnossapito (hieman ammattitaitoisemmalla väellä kuin tukityöllistetyillä työttömillä) ja huomioitavaa on sekin että monet perheet Akaan Viialassa asuvat kosteusvaurioituneissa asunnoissa EDELLEEN. Siellä lapset ovat 18 -20 tuntia vuorokaudesta, toisin kuin vain ne muutamat koulussa vietetyt tunnit.