Paperiresepti on säilytettävä sähköisen reseptin ohella.

LL

/ #230 Eikä tarvitse olla edes eläkkeellä

05.11.2013 21:30

Tärkeitä huomioita edellä. Toivottavasti tänne hoksaavat kommentoida myös rivikansalaiset kokemuksiaan ja mietteitään (muutama jo näkyy ilmestyneen).

Itse olen ns. vapaaehtoisella vuorotteluvapaalla ja hoidan omat sairauteni (verenpaine, migreeni) itse kuormittamatta millään tavalla terveydenhuoltoa (ei ole edes erityiskorvattavuutta RR-lääkkeille...).

Lähiapteekissa käydessäni pidän leimasinta mukanani ns. hätätapauksia varten (toki ilman leimasintakin onnistuu). Sitä on muuten usein tarvittu, kun esim. eReseptikeskus kenkkuilee ja potilas on saapunut kunnan toiselta laidalta apoteekkiin saadakseen lääkkeet. Minäpä sitten ihan ilmaiseksi (kissa elää kiitoksella) ja täysin Valviran ohjeiden vastaisesti (tuntien toki potilaan, mutta tutkimatta... lääkärit tietävät säännöt; hahaa!) uusin tuollaisen potilaan reseptin.

Lisäksi hoitelen kiitospalkalla useita lähimmäisiä lähellä ja sukulaisia kauempana. Olisi pitänyt muinoin alkaa pitää tarkkaa kirjanpitoa (toki kirjoittamani reseptiasiat ovat salaisissa kansioissani) kaikesta "ilmaistyöstä", siitä taitaisi tulla melkoinen säästösumma yhteiskunnalle, kun virallista terveydenhuoltoa ei ole vaivattu (aikajana 25 vuotta).