Säilyttäkää Mikkelin kaupunginorkesteri / Save Mikkeli City Orchestra

München

/ #13 Kulttuuriin sijoitetut rahat ovat investointia , ei kuluerä

10.03.2008 01:18

Mikkelin kasvattina, entisenä Mikkelin Musiikkiopiston oppilaana ja Mikkelin Orkesterin nuorena amatööriviulistina voin vakuuttaa että molempien instituutioiden vaikutus lapsuuteeni ja nuoruuteni oli merkittävä ja positiivinen. Vaikkei minusta muusikkoa tullutkaan (onneksi, sillä itsensä ja perheensä elättäminen musiikin avulla ei monelta onnistu) olen oppinut nauttimaan musiikista ja rikastuttamaan sillä elämääni. Myös esim. vanhempani ja useat Mikkelin seudulla asuvat ystäväni kävivät ja käyvät edelleen Mikkelin kaupunginorkesterin konserteissa säännöllisesti, pitäen orkesteria korkealaatuisena ja osaltaan tärkeänä kulttuurin tarjoana Mikkelissä.

Toivoisin että kaikenikäisillä Mikkeliläisillä, olisi jatkossakin mahdollisuus korkealaatuisen elävän musiikin harrastamiseen. Siihen tarvitaan molempia, siis musiikkiopistoa ja orkesteria. Kaikkien Mikkeliläisten ja erityisesti musiikkiopistolaisten vuoksi kannatan lämpimästi Mikkelin kaupunginorkesterin toiminnan rahoittamista edelleen. Tällä tavalla kulttuuriin investoidut rahat tulevat kyllä takaisin korkojen kanssa - ennemmin tai myöhemmin.