LINTUNEVAN PELASTAMINEN TURVETUOTANNOLTA / Help us to rescue a Lintuneva!

itsekin luonnonsuojelija

/ #321 Kommentteja

30.05.2011 09:41

"Valitettavasti luonnon virkistyskäytön antamia hyötyjä ei Suomessa uskalleta laskea rahaksi" kirjoittaa Peltola.

Kuulehan, Suomessa kun on suomaita yli 9 300 000 hehtaaria ja turvetuotannossa vain noin 1 %, niin luonnon virkistyskäyttöön jää vielä vieläkin yli 9 000 000 hehtaaria joita me luonnosta nauttivat ihmiset voimme käyttää virkistykseen.

Suojeltuja soita on nyt jo noin 1 100 000 hehtaaria ja metsälle ojitettuja( joista osa huonolla menestyksellä) 4 800 000 hehtaaria. Onhan se nyt perin kummallista että Peltola ei löydä suota talsittavaksi.

Ja nimimerkille " Emberiza rustica" voin kertoa, että mitä luultavimmin olen enemmän kierrellyt soita kuin sinä. Lintunevakin on minulle tuttu rääseikkö. Enkä tiedä olisinko edes halunnut tulla sinua vastaan kyseisellä suolla, asiaa tarkemmin ajatellen, en olisi halunnut.

Kuten kirjoitin, olen luonnosta pitävä ja luonnonsuojelija, mutta rajansa kaikella. Soita on suojelussa jo aivan riittämiin. Suomen on käytettävä omaa energiareserviään, niin muutkin maat tekevät!!