Pro Näsilinna

Vieras

/ #47

07.12.2013 17:18

Hämmästyttävää että Näsilinnan kaltainen kohde annetaan rapistua. Rakennus on niin uskomattoman kaunis ettei ränsistymisestä pitäisi edes puhua vaan kunnostaminen pitäisi olla itsestäänselvää. Talo pitäisi olla jonkun yleishyödyllisen yhdistyksen omistuksessa niin olisi helpompi saada anomus aikaan esim. ELY-keskukselle. Kuntarahaosuus 20-30% näissä projekteissa on lakisääteinen. EU-avustukset tulevat loppumaan lähivuosina joten nyt alkaa olla kiire. Hankalaa kun omistus on kaupungilla niin kaikki tapahtuu hitaasti ja aina löytyy "tärkeämpi" rahanreikä muualta. Pystyttäkää esim. osuuskunta eri tahojen kanssa ja tehkää tarjous rakennuksesta. Kaupunki saattaa myydä rakennuksen niin pääsevät eroon yhdestä riesasta. Silti kuntaosuus koskee EAKR-projekteissa kaupunkia. Toivottavasti Näsilinna saadaan kunnostettua pian arvoiseensa kuntoon. Haluaisin itsekin nähdä joskus noin uskomattoman kauniin palatsin myös sisältä.