Vaadimme kansanäänestystä ydinvoimasta ja uraanikaivoshankkeista

Vieras

/ #978 Re:

23.12.2013 07:30

#976: - Re: Re: Re:

Voiko kuntien hankinnat olla salaisia? Rikkooko Fennovoima lakia, kun se ei kerro, kuinka paljon sen haaveilema ydinvoimala tulee maksamaan? Joka tapauksessa se on suomalaista "demokratiaa" parhaimmillaan, kun joka toisen kunnan sähkölaitos osallistuu Fennovoiman hankkeeseen, eikä kuntalaisille kerrota paljonko touhun edes kuvitellaan maksavan

Ja Fennovoiman johtaja herra Tossavainen kehuu venäläisten hankkivan Pyhäjoen ydinvoimalaan 75% rahoituksesta, mutta vakuuttaa silti, että venäläisten omistusosuus ei tule nousemaan yli 50%. Miten tämä voi olla mahdollista? Ilmaiseksiko venäläiset ydinvoimalan rakentavat? Ukrainalaiset saivat pari viikkoa sitten Venäjältä kaasua puoleen hintaan vastineeksi siitä, että Ukrainan johtajat pitävät maansa mahdollisimman kaukana EU:sta

Ja luuleeko Jyrki "il bimbo" Käteinen todellakin pääsevänsä komission puheenjohtajaksi? jyki voi kyllä päästä sellaisen unionin puheenjohtajaksi, johon kuuluu Suomi, Venäjä, Valko-Venäjä, Ukraina ja Kazakstan. Mutta EU:n komission puheenjohtajaksi tuskin valitaan venäläisen ydinvoiman takuumiestä