Ei kilometriverolle

Vieras

/ #866

15.01.2014 07:31

On kummallista miten suomalaiset aina hyväksyvät kaikki lisäverot mitä kulloisetkin päättäjät sattuvat keksimään. Autoilijat maksavat jo nyt veroja niin paljon että meillä pitäisi olla kullalla silatut tiet. Erilaiset autoilun verotukset on ymmärtääkseni keksitty sitä varten että tiestöä pystytään rakentamaan ja pitämään kunnossa. Näinhän ei ole enää aikoihin ollut vaan tiestö rapautuu valtavaa vauhtia vaikka verotus autoilun osalta on koko ajan kiristynyt.
On sekä naurettavaa että tyhmää puhua päästöistä verotuksen yhteydessä sillä vaikka kuinka maksaisimme veroja niin päästöt ovat ja pysyvät. Ei niitä rahalla pienennetä. Miten selitetään se että Suomessa päästöjen vuoksi katsastuksessa "reputettu" auto ei enää Afrikkaan myytynä saastutakkaan? Uskokoon ken haluaa, itse en sentään niin tyhmä ole että uskoisin mokomaan juttuun.
Eli autoilun verottaminen on vain hyvä lypsylehmä kun ei enää muita tuloja turhaan tuhlaukseen löydy.
Ei siis mietitä enää mikä olisi "hyvä uusi" verotuskeino vaan pitää alkaa kieltäytyä kaikenlaisista ylimääräisistä autoilua koskevista verotuksista. Meillä on kuitenkin niin paljon alueita ja jopa kaupungeissakin osia joissa ei pärjää kuin auton omistamalla ja sitä käyttämällä koska julkista liikennettä ei ole. Vasta kun joka niemeen ja nokkaan saadaan julkinen liikenne ympärivuorokautiseksi voidaan sanoa että kukaan ei autoa tarvitse ja se on sitä ylellisyyttä jota voi surutta verottaa. Tällä hetkellä iso osa suomalaisista ei pääse sen paremmin työhön, kouluun,kauppaan,lääkäriin tms välttämättömään puhumattakaan harrastuksista ja muusta ajanvietteestä, ilman että omistaa sen "peltilehmän" jota valtio niin mielellään vastikkeettomasti lypsää. Laitetaan ensin asiat ja julkinen kulku kuntoon ja aletaan sitten vasta puhumaan lisäverotuksesta. Siihen asti verotus pois niiltä jotka eivät edes perusasioiden hoitoa pysty suorittamaan ilman omaa autoa. Kaikki eivät voi asua ruuhkasuomessa sanovat poliitikot mitä haluavat.