Vaadimme kansanäänestystä ydinvoimasta ja uraanikaivoshankkeista

Vieras

/ #987 Re: Re:

23.01.2014 14:06

#981: - Re:

Nyt kylmemmillä säillä lehdissä huudetaan, että sähköä joudutaan ostamaan ulkomailta, ja sitten huudetaan Fennovoimalan rakentamista. Totta on, että ei olla omavaraisia energiantuotannossa. Fennovoima ei kuitenkaan ole ratkaisu Suomen energiantuotanto-ongelmiin, koska sen kanssa ollaan yhä edelleen riippuvaisia muista. Suomessa metsät ovat täynnä energiaa, ja jos puusta ei kannata enää tehdä paperia (ehkä sen takia, että sanomalehdet ovat niin surkeita), niin silloin puusta kannattaa tehdä energiaa.

Täälläkin on sanottu, että energiavarastot ovat keino hyödyntää tuulivoimaa silloin, kun ei tuule. Ei haittaa, vaikka ei aina tuule, kunhan joskus tuulee. Energiavarastot ovat myös säätövoima. Yhdysvalloissa ja Saksassa käytetään jo energiavarastoja. Yle lähetti ohjelmankin Saksan energiavarastoista

Muitakin riskittömiä vaihtoehtoja kuin tuuli, aurinko ja puu/biovoima taitaa olla. Mutta mitä korkeammaksi energian hintaa nostetaan, sitä houkuttelevampaa on jollekulle tuoda myyntiin energiantuotantotapoja, joilla kuluttajat voivat tuottaa itse sähkönsä