Inarijarvi sailytettava eramaisena

monivuotinen Inarin kävijä

/ #196 Rahako ainoa mittari luonnolle?

03.07.2011 21:21

Inarin kunta toimii näköjään siten että toiseen käteen on kasvanut nelilaskin, jolla kaikki asiat arvioidaan. Maailmanhistoria osoittaa että se on hyvin lyhytnäköistä. Luontoarvot ovat aivan eri avaruudessa kuten monet muutkin maailman asiat. Mitä maksaa 2 kk vanha poikalapsi? Paljonko pitää kunnanjohtajalle maksaa jotta myisi vaikka oman lapsensa orjaksi kehitysmaahan? Näitä voisi luetella lisääkin mutta ajatus tuli varmasti jo kaikille selväksi.

Kaavoitus aiotulla tavalla johtaisi siihen että sellaiset varakkaat tahot jotka pystyvät tontit omistuksensa kaappaamaan, ottavat toiminnan haltuunsa. Kuorivat rahat uljaita rakennuksia pystytettyään ja kun kaikki on riistetty, poistuvat paikalta. Sotkut ja ongelmat jäävät yhteiskunnan rasitteiksi ja Inari on siinä sivussa tuhoutunut lopullisesti. Inarin kunta luulee tässä jotakin voittavansa, luulee keksineensä miten Linnanmäen pelisalissa saa päävoiton. Huomaakin joutuneensa sekä Naurutaloon että Kummitusjunaan ja rahat jäivät saamatta.