Kuolemantuomio suomeen!

Kalle Laukkanen

/ #1

20.07.2008 23:56

Henkisesti epävakaat tulisi tuomita sairaalahoitoon kunnes he ovat parantuneet, ehkä loppuiäkseen. Kuolemantuomio on toki helppo ratkaisu, mutta erittäin epäinhimillinen... vai tulisiko esimerkiksi työkyvyttömät ja muuten vaan työhaluttomat teloittaa myös? Tästä olisi yhteiskunnalle hyötyä, samoin kuin murhaajien teloittamisesta: rahaa säästyy. Tämä voitaisiin soveltaa ties mihin.. ja on turha yrittää perustella murhaajien tappamista oikeudenmukaisuudella, se on lähinnä puhdasta kostoa jolla ei ole oikein mitään perustetta. Kuolemanrangaistus toki toimisi peloterangaistuksena, mutta samantien sitä voisi sitten soveltaa vaikkapa varkaisiin jotka jäävät toistuvasti rikoksesta kiinni, ja niihin työhaluttomiin. Totta, en esittänyt mitään perustetta miksi näin EI voisi tehdä, mutta se johtuu siitä, että uskon, että ihmisluonne ei yksinkertaisesti sallisi tätä. Enkä usko että tätä adressin aloittajakaan haluaisi.