Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #29814 Re: Tämä on parhain ja tärkein adressi!

26.02.2014 18:26

#29813: - Tämä on parhain ja tärkein adressi!

Totta kommenttisi!

Toista kantaa edustavat eivät usein anna paljoakaan painoa Jumalalle tai Hänen luomisjärjestykselleen. Ja he, jotka väittävät antavansa painoa tälle, eivät oikein jaksa uskoa, että Jumala todella on tarkoittanut, mitä Hän on sanassaan sanonut. He kuulevat jo Edenissä esitetyn kiusaajan kuiskauksen: olisiko Jumala todella sanonut... Lopulle maailman muuttuminen ja kaikki-muut-tekevät-näin-ajatus ratkaisee.
Tästä asetelmasta käsin on käyty niin sanottua keskustelua kahdesta aivan erilaisesta käsityksestä siitä, mitä avioliitto on.

Tähän perusasetelmaan on lisätty - selvästikin joko tietämättömyydestä tai hämäysmielessä - väitteet kaikkien oikeudesta rakastaa ja tulla rakastetuksi, kaikkien samanlaisuudesta lain edessä, ihmisoikeusaspekteja ja niin edelleen. Aivan niin kuin perinteinen avioliittokäsitys edustaisi jotakin päinvastaista.
Seurauksena on tiivis sumu, johon avioliitto määrätietoisesti ajetaan puhumalla aivan muusta kuin avioliitosta.
Väitteen perusteluksi muistutan siitä, että tämän prosessin aikaisemmassa vaiheessa väitettiin päämääräksi samojen juridisten oikeuksien saaminen niin hetero- kuin homoparille. Tämä on nyt muuttunut yhdeksi, mutta ei enää ratkaisevaksi asiaksi. Sama juridinen asema voidaan tietysti saavuttaa esimerkiksi kehittämällä parisuhdelakia, mutta se ei enää kelpaa. Nyt myönnetään avoimesti päämäärän olevan avioliittokäsityksen muuttaminen.
Tässä vaiheessa niin, että liitto on avioliitto, solmivatko sen sitten eri tai samaa sukupuolta olevat. Sanon tässä vaiheessa siksi, että ei avioliittokäsityksen muuttuminen/muuttaminen päädy tähän. Eihän vallitsevan ajatustavan mukaan ole valtion asia päättää, saavatko kolme, neljä tai vielä useammat ihmiset rakastaa toisiaan "avioliiton" helmassa. Ja niin edelleen.

Lyhyesti: joko Jumalan säätämässä järjestyksessä pysytään tai sitten avataan Pandorran lipas ja silloin kaikki mahdolliset ja vielä tänään mahdottomat avioliittotulkinnat ovat mahdollisia.
Tämä ei ole mustamaalaamista tai pelottelua. Se on realismia, jonka todistajana on viime vuosien nopea muuttuminen tässä asiassa.

Näin käsittelee asiaa Stig Kankkonen kirjoituksessaan, täällä kokonaisuudessaan: