Musiikkiluokka kuuluu Jyväskylään

SS

/ #6 Tämä on tärkeämpää kuin moni oivaltaa!

07.03.2014 18:02

Jyväskylän musiikkiluokilta on kasvanut edustava joukko maamme eturivin muusikoita ja säveltäjiä. Ammattilaisia taidemusiikkiin, jazz- ja popmusiikkiin, kansanmusiikkiin... on lauluyhtyeitä, kapellimestareita ja ammattilaisten ohella tärkeimpänä suuri joukko musiikin taitavia harrastajia, jotka levittävät taidoillaan ja asenteellaan iloa moneen yhteisöön ja seuraavalle sukupolvelle. Keskusteluissa muusikoiden kanssa tulee nopeasti esille, että hämmästyttävän monella on musiikkiluokkatausta. Ja monesta suusta on kuultu, etteivät he olisi alalla ilman musiikkiluokkia. Itse kuulun samaan joukkoon ja olen musiikkiluokille todella kiitollinen. Musiikkiluokilla kasvaa ihan erityisellä tavalla joustavat yhteistyötaidot, esiintymiskyky ja itseluottamus. Kyse ei ole vain muutamasta lisämusiikintunnista, vaan toiminta on erityistä koko koulupolun ajan musiikkiaktiviteettien ansiosta kaikkine esiintymisineen ja yhteisprojekteineen. Tämä toiminta ansaitsee satsausta! Musiikkiluokkien näivettyminen on iso isku koko kaupungin kulttuurielämälle! Jyväskylän kokoisessa kaupungissa voi myös edellyttää lapselleen löytyvän musiikkiluokkatoimintaa. Entiselle musiikkiluokkalaiselle on vanhempana suuri suru, jos lapselleen ei voi tarjota samaa hyvää, mistä itse on saanut nauttia.