Ei ydinvoimalle!

Bave

/ #6 Vaihtoehto?

16.03.2014 09:56

Mitään ydinvoimaa monipuolisesti parempaa energianlähdettä Suomelle ei ole valitettavasti löytynyt. Ydinvoimassa vaarallisten onnettomuuksien riski on tullut esille moneen otteeseen, mutta todellisuudessa ympäristöön vaikuttaneita ydinvoimalaonnettomuuksia on ollut alle 5, ja esim. Tsernobyl johtui huonosta suunnittelusta ja valvonnasta. Ydinvoimassa sekä hyödyt että haitat ovat suuret, mutta minä näen että energian tuoton suuren määrän takia hyödyt ovat suuremmat, kunhan panostamme voimaloiden turvallisuuteen. Tietysti on meidän tutkittava uusia energiamuotoja, uusiutuvia enetgianlähteitä, vetyä energianlähteenä, fuusiovoimaa mahdollisuutena, auringon valjastamista... Keinoja kauas tulevaisuuteen. Minä olen joka tapauksessa sitä mieltä, että ydinvoima ja uusiutuvat yhdessä ovat paljon parempi vaihtoehto kuin fossiiliset polttoaineet, puun ja turpeen poltto... Jälkimmäiset aiheuttavat todellisuudessa paljon suuremmat ympäristöhaitat.