Protesti KANSANEDUSTAJIEN 8,1% Palkankorotusta vastaan!

mie itte

/ #3112

26.03.2014 11:35

Itse saan verojen jälkeen käteen n. 700e äitiyspäivärahaa, tuntuupa reilulta.

"Kansanedustajan palkkio on 1.3.2014 lukien 6355 euroa kuukaudessa ja yli 12 vuotta palvelleella kansanedustajalla 6 831 euroa kuukaudessa. Puhemiehen palkkio on 11 695 euroa kuukaudessa ja varapuhemiesten 9 749 euroa kuukaudessa. ..
Kansanedustajan palkkion lisäksi valiokuntien puheenjohtajille maksetaan 714 euron lisäpalkkio kuukaudessa. Suuren valiokunnan, perustuslaki-, ulkoasiain- , valtiovarain- ja tarkastusvaliokunnan puheenjohtajan lisäpalkkio on 1178 euroa kuukaudessa. ..
Valtiovarainvaliokunnan verojaoston ja hallinto- ja turvallisuusjaoston puheenjohtajan lisäpalkkio on 714 euroa ja valiokunnan muiden jaostojen puheenjohtajien lisäpalkkio 471 euroa. Jaoston puheenjohtajan lisäpalkkiota ei makseta, jos jaoston puheenjohtaja on oikeutettu valiokunnan puheenjohtajan lisäpalkkioon.

Eduskuntaryhmissä, joissa on 16 tai enemmän kansanedustajia, puheenjohtajalle maksetaan 1178 euron lisäpalkkio ja eduskuntaryhmissä, joissa on 3-15 kansanedustajaa, 714 euron lisäpalkkio. Lisäpalkkiota ei makseta yhden tai kahden edustajan eduskuntaryhmän puheenjohtajalle. "