Protesti KANSANEDUSTAJIEN 8,1% Palkankorotusta vastaan!

Minne moraali on kadonnut?

/ #4337 Re: Oikeudentajukin on rajallinen!

27.03.2014 09:03

#1: Irja Häkkinen - Oikeudentajukin on rajallinen!

”Suomen perustuslain mukaan valtiovalta kuuluu Suomessa kansalle, jota edustaa valtiopäiville kokoontunut eduskunta. Eduskunta koostuu 200 kansanedustajasta, jotka valitaan neljän vuoden välein eduskuntavaaleilla (PL 24-25§). Hallitusvalta käyttävän valtioneuvoston tulee –parlamentaaristen periaatteiden mukaisesti-nauttia eduskunnan luottamusta.

Jospa Suomen kansa käyttäisi valtaansa ja tekisi aloitteen perustuslain muuttamiseksi niin, että kansanedustajien määrä puolitettaisiin. Valitettavasti kansaa edustaa vallan käytössä nämä 200, joilla oma suu on lähinnä. Tuskin he ryhtyvät sahaamaan oksaa, jolla istuvat.Kuitenkin tulisi säästöä myös siitä, kun kansanedustajien lukumäärän vähentäminen heijastustuisi avustajien lukumäärään. Avustajia ei ennen tarvittu, kun kansanedustajat tekivät itse työnsä. Onko niin, että kansanedustajiksi valitaa joukko henkilöitä, jotka eivät ole kykeneviä hoitamaan kansanedustajan tehtäviä, koska he tarvitsevat avustajia?

Suomen nykyisen taloustilanteen mukaan hallitus on pakotettu tekemään säästöleikkauksia. Niiden kohdistus ei kuitenkaan välttämättä ole aina oikea, esimerkkinä  lapsilisät.

Vanha lause antakaa kansalle "Panem et circenses" ei päde, kun leipää ei ole kaikille.Jospa jätettäisiin ne sirkusareenatkin rakentamatta!