Protesti KANSANEDUSTAJIEN 8,1% Palkankorotusta vastaan!

Vieras

/ #4367 Re: Lainaus Edellisen mielipiteestä:

27.03.2014 09:41

#18: Sami Rusi - Lainaus Edellisen mielipiteestä:

Tässä on suurimmaksi osaksi mielestäni kyse periaatteesta. Miksi kansanedustaja (ym. vastaava) tarvitsee suunnilleen 5 numeroisen kuukausipalkan? Miksei 4 numeroinen riitä? Ymmärrän ja tiedän että heidän työnsä on vaativaa ja varmasti ehkä Suomen stressaavinta työtä. Mutta miksi sitten esim. opiskeljat eivät saa tienata edes 700 euroa kuukaudessa tai KAIKKI tuet lakkautetaan. Sekin on mielestäni jo iso raha opiskelijalle, mutta kun se raha menee vuokriin ja ruokiin ja kaikkeen mahdollliseen, mikä on nykyään kallista. Ei jää käteen mitään.

Yksi naurettavimmista leikkauksista tuo lapsilisät... tuskin Suomen taloutta se nostaa normaaliksi. Ottaisivat omista monen tuhannen euron palkastaan. siinä se ei tunnu miltään.

Itse olen opiskelija ja onneks avopuoliso ei ole. Emme muuten pärjäisi. Mutta mielestäni voisi päättäjiä olla siellä päättämässä asioista vaikka vain muutama kymmenen. Heidän olisi helpompi tehdä niitä päätöksiään, eikä tapella puoli vuotta yhden asian kanssa kun 100 sanoo ei ja 100 sanoo jaa...

Itse jo isäni kanssa mietittiin kun päätettiin liittyä EU:hun, että tästä se alamäki alkaa.. niin nähtävästi on käymässäkin.

Mutta tosiaan, haluaisin että itse isot herrat tulisivat kertomaan, MIKSI he juuri tarvitsevat niin paljon rahaa, että pääsevät kesälomille moneksi kuukaudeksi ja vuokrailla jahteja ja lekotella.. MIKSI ei ne "tavikset" voida saada edes kunnollisia maanteitä päästäksemme töihin (niistäkin kun TAAS leikataan), ja saadaksemme ruokaa, EMME lomalle?

Kiitos ! Allekirjoitan !