Kannabis lailliseksi

Espoo

/ #789 Käyttäkää sitä järkeä

24.08.2008 13:57

Ja mitäs ideaa tupakan kriminalisoinnissa olisi? Väitätkö, että heti, kun tupakka kriminalisoidaan, niin tupakoitsijat lopettaisivat sen polttamisen?

1. Mafia rupeaisi salakuljettamaan tupakkaa Suomeen ja maksimoidakseen tupakan myynnistä tulevat tulot he sekoittaisivat tupakkaan jos jonkinlaista roskaa.

2. Tupakan polttajat syrjäytyisivät, sillä sen riippuvuusprosentti on niin korkea, että välttääkseen rikosrekisteriin joutumiselta, joutuisivat he polttelemaan sitä piilossa, tai kotosalla ja pysymään lähes jatkuvasti siellä.

3. Kiinnijääneet tupakoitsijat saavat rekisteriin merkinnän, menettävät työmahdollisuuksia, osa ajautuu rikollisille poluille, kun kerran ollaan jo merkintäkin saatu, eikä töitäkään tarjota "narkkarille".

4. Mafia nostaa myymänsä epäpuhtaan tupakan hinnan pilviin. Tupakoitsijat käyttävät rutkasti enemmän tupakkaa ja yrittävät saada nikotiinipitoisuudeltaan mahdollisimman vahva tupakkaa, johtuen siitä, että mafian "röökit" ovat suurimmaksi osaksi roskaa ja näin halutaan saada varmasti "toimivaa" tupakkaa.

5. Hintojen pilviin noususta ja mahdollisesta työpaikan menetyksestä johtuen tupakoitsija joutuu ryöstämään ja suorittamaan rikoksia saadakseen sen annoksensa about. joka tunnin välein.

6. Valtio ei saa tupakasta enään verotuloja, eikä sen ole enään mitenkään mahdollista edes kattaa tupakoinnista aiheutuneita sairauksia ja muita seuraamuksia.

7. Mafian valta lisääntyy johtuen uusista, todella suurista tuloista.

8. Valtio joutuu sijoittamaan suunnattoman määrän rahaa "tupakoinnin ja huumeiden vastaiseen sotaan"

9. Poliisilla ei jää aikaa "oikeiden rikosten" selvittämiseen, vaan suuri osa resursseista käytetään tupakoitsijoiden kyttäämiseen ja kuskaamiseen asemalle + kuulusteluihin ja oikeudenkäyntiin, sekä muihin pidätykseen liittyviin menoihin.

10. Myös kovien huumeiden käyttöluvut nousee, johtuen siitä, että tarjonta luo kysyntää ja samalta diileriltä, kun saa sitä heroiinia ja piriä, niin mikäs siinä, kun kerran jo koukussa ollaan eikä röökistä päästä eroon.

Eikä tässä ollut edes läheskään kaikki. Lähes kaikki yllämainituista kohdista pätee nykyisessä huumeiden vastaisessa sodassa.

Eikös se olisi vaan yhteiskunnalle helpompaa, että se kannabiksen, tai minkä tahansa päihteen käyttäjä noutaa huumeensa vaikkapa apteekista reseptillä ja kynnys hoitoon menemiseen yms. laskee.

Se huumeita tarvitseva hankkii kuitenkin ne huumeensa tavalla tai toisella, niin mikä on niin kauheaa, että se hakisi sen apteekista kohtuuhintaan ilman, että olisi tarvetta sortua rikollisuuteen rahoittaakseen riippuvuutensa?

Luuleeko oikeasti joku, että tavallinen Matti Meikäläinen, ryhtyy käyttämään vaikkapa heroiinia vain sen vuoksi, että sitä saa apteekista? Onhan tuolla apteekeissa monta muutakin lääkettä jota saa reseptillä tai ilman joka luo riippuvuutta, tai saa trippejä aikaiseksi?

Joka tapauksessa, kannabis vähintäänkin dekriminalisoiduksi näin alkuun, myöhemmin lailliseen asemaan.

Ja muistakaa, että kannabishan on tupakkaa ja alkoholia turvallisempaa, joten miksi siitä RANGAISTAAN ja syrjäytetään sen käyttäjiä? Viimeksi näin todettiin EUROOPAN UNIONIN 700-SIVUISESSA TUTKIMUKSESSA, tässä kesälllä.

Anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet, pointti tuli varmaankin selväksi, mutta ei nyt ole aikaa tarkastaa tekstiä.

JÄRKEÄ MUKAAN! PUUTUTAAN ONGELMAAN, EI SEN OIREISIIN.