STOP Hammaslahden kaivoshankkeelle

Vieras

/ #9

28.03.2014 15:54

Hammaslahden vanha kaivos on jo pilannut alueen imagoa, joten se voi olla kaikkien etu että saisimme vastuullisen yhtiön ja kaivoksen uudelleen toimimaan. Keskusteluillassa Elyn edustaja kertoi että kaivosten toiminta-aikana ongelmia ei yleensä ole. Tekniikka on kehittynyt ja uusia määräyksiä tullut voimaan. Suuri haaste on kaivostoiminnan loppumisen jälkeen, kuka huolehtii alueen siivoamisesta ja tunnistammeko muutokset ympäristössä, mutta on vain luotava ajoissa pelisäännöt!

Kysymys kaikille teille allekirjoittaneille: olisiko teidän vastustajien mahdollista toimia yhtiön kanssa yhteistyössä ja olla vaatimassa että työ tehdään kaikkien lakien, ja hyvän moraalin mukaisesti? Ja että maanomistajilla ja asianosaisilla olisi mahdollisuus vaikuttaa työn etenemiseen? Sillä se mitä tänne kipeästi kaipaamme, on työpaikkoja! Kaivostoiminta itsessään toisi takuulla työtä kaivoksella joensuulaislle, puhumattakaan lukuisista oheistyöpaikoista!
Asiat eivät ole niin mustavalkoisia...