Lapsen tapaamisoikeuden toteutuminen turvattava paremmin vanhempien riitatilanteessa

Tiikeri

/ #11 Etävanhemmuudessa elänyt ja paljon kokenut

31.07.2011 14:01

Itse olen äitinä elänyt tätä etävanhemmuutta jo kohta kaksi vuotta ja kestänyt paljonkin erilaisia ihmeellisiä selityksiä lapsen isältä, miksei taaskaan sovitut tapaamiset minun ja lapsemme välillä toteudu.Tapaamissopimus on hänelle pelkkä paperilappunen, jota ei edes tarvitse noudattaa, vaikkakin meillä on yhteishuoltajuus. Puhumattakaan muista pykälistä, joita yhteishuoltajuuteen liittyy.
Toivon koko sydämestäni, että tämä aloite menee läpi, eikä kenenkään "etävanhempana" olevan äidin tarvitsisi koskaan kokea samaa surua,tuskaa ja ikävää omaan lastaan kohtaan, kun joutuu elämään erossa lapsestaan. Tahtomattaan.
Ja se ei muuten pidä paikkaansa, etteikö sillä olisi väliä, kumpi on lähivanhempi. Kokemuksesta voin kertoa, että jopa muuttotilanteessa etävanhemmalta voidaan pitkään salata jopa osoite, kun vaihdetaan paikkakuntaa. Ja erilaisten tietojenkin saaminen lapsesta sekä häntä koskeviin päätösten tekemiseen ei minua tarvita. Joten samanarvoisia huoltajia emme ole, vaikka niin luulinkin. Joten kannattaa olla tarkkana asian suhteen. Toki kaikki eivät käytä tilaisuutta hyväkseen tällaisessä asiassa ja toimi näin, kuten minulle on valitettavasti käynyt.