Perintövero pois

sderghuiuy

/ #207 Perintövero on ryöstämistä

16.04.2014 08:55

Tosi lyhyesti kerrottuna: isäni teki itsemurhan veroahdingon jne takia. Miellä on ollut nyt 2 vuotta kuolinpesäselvittelyjä kesken, ja ovat vieläkin kesken.
Tietenkään ei selvitetty ennekuin iso perintövero pamahti ovelle. Jouduttiin tekemään monta anomusta ennen kuin virkailijat suostuivat siirtämään eräpäivää, jolloin jokaisesta siirretystä päivästä tulee korkoa! Asiat oli todella kesken, ja koko omaisuus jouduttiin myymään. Kuitenkin jokaisen omaisuuden kanssa oli omanlaiset ongelmat, remontit, vesivahingot, laitommasti rakennettuja vessoja ja niin edelleen, eli niitä ei noin vain myyty.
Alaikäiselle siskolleni verovirkailija nainen ei suostunut siirtämään eräpäivää vaan vaati neljä asianajajan virallista selvitystä MIKSI emme missään nimessä pysty maksamaan 60 000EUR per nenä. Yksi syistä oli se että liiketilat olivat väärin arvioidut eikä kuolinpesällä ollut eden 50% summasta + muita kuluja + pesänselvittäjä on ottanut nyt 30 000EUR 1,5 vuoden jälkeen. Siskoni äiti joutui erikseen maksamaan 5000EUR sen asianajajalle joka lähetteli virallisia valituksia veroon jotta yksi eräpäivä siirettäisiin. Loppujen lopuksi he valittivat että koska minä sain eräpäivän siirroksen, mutta alaikäinen siskoni ei, niin valittivat siskoni diskriminointiin, jonka jälkeen vero siirsi eräpäivää. Uskomatonta.

ISäni teki itsemurhan raha-ahdingon takia ja ensimmäistä kertaa minä (silloin 21v opiskelija) ymmärsin minkälaista on saada uhkauksia verosta ihan kaikesta. Mua hävettää että Suomessa otetaan vero ihan kaikesta: tuotteista joita myydään, ostetaan, palkasta, lupien hankkimisesta ja kun kovalla työllä on hankittu esim talo- niin kun sitten kuolet- omaisesi joutuvat myymään koko duunin vaan koska eivät pärjää veron kanssa. Tarinani on pitkä ja kestää kaksi vuotta, ja tähän laitettuna muutama kohta muutamalla lauseella mutta tämä laki on väärin, ryöstämistä ja herkässä tilassa olevien ihmisten haavoittamista.