Katri Helenan raitin ja tohmajärven kehityksen puolesta

Puhelinlangat kaulaan ja töpseli p*rseeseen

/ #24

25.04.2014 18:41

Katri Helenahan ei ole tuonut tohmajärveläisyyttään esille kuin jossain satunnaisissa hömppähaastatteluissa, joissa satutaan vahingossa kysymään hänen syntymäkuntaansa tai jotain lapsuuteen tai nuoruuteen liittyvää. En myöskään muista häntä täällä esimerkiksi kesäisin koskaan nähneeni - tai muulloinkaan. Siteitä paikkakuntaan ei ole, eikä Katri Helena vieraile täällä muutenkaan, kuten moni muu paikkakunnalta aikanaan lähtenyt tekee. Paluumuuttoa lapsuuden maisemiin tuskin on luvassa myöskään.

Olisi mielenkiintoista selvittää moniko suomalainen tiet...korjaan tiesi artistin olevan Tohmajärveltä kotoisin ennen tätä älyvapaata possakkaa? Vastauksen tietää moni sydämessään, myönsi sitä sitten tai ei.

Pitäjän pääkadun nimeäminen kevyin perustein sellaisen henkilön mukaan, joka ei ole TOHMAJÄRVELÄINEN nyt, ei ole ollut sitä vuosikymmeniin, eikä tule olemaan sitä tulevaisuudessakaan - eikä myöskään ole lisännyt paikkakunnan tunnettuutta millään tasolla eikä missään, on mielestäni idea vailla päätä sekä häntää.
Oletteko, arvon facebookilaiset, kuulleet koskaan oikeista tohmajärveläisistä merkkihenkilöistä, kuten esimerkiksi Seppo Rätystä, joka on OIKEASTI tuonut paikkakunnalle tunnettuutta ja nimeä?
Jos tällaisen markkinamiehen muistamiseen riittää soratien pätkä keskellä korpea ja vieläpä ilman, että hänen nimensä tien nimessä edes esiintyy, voidaan mielestäni hyvin kysyä josko Katri Helenalle nimettäisiin esimerkiksi jokin kiva pikku lampi Vatalan kankailta - mutta toki vain nimellä "Schlaagerilampi", ettei kukaan osaa vahingossakaan yhdistää poteroa itse artistiin.

Tämä tapaus on malliesimerkki sosiaalisen median ajasta. Ideoita tulee ja menee, ja joukkoidiotismi vie ihmisiä "tykkäämään" päättömyyksistä, joita ei välttämättä vuoden kuluttua enää muisteta olleenkaan mutta seuraukset kantavat vuosien päähän. Paitsi että tästä ideasta ei valtaosa paikkakuntalaisista edes tosi asiassa tykkää.

Laskekaapas ideanikkarit mikä on todellinen kustannus ja haitta tästä tempauksesta esimerkiksi Kauppakadun varrella sijaitsevalle yritykselle? Väitän, että 93,27% iskelmä-faneista ei pysty tätä asiaa edes käsittämään ja loppuja ei kiinnosta - eihän tämä nimittäin itseä liikuta, nyt vaan "tykätään". Jos asiaan lisätään vielä hyötyaspekti, niin epäilettekö tänne saapuvan sankankin pyhiinvaeletajien lauman tätä raittia taivastelemaan? Niinpä.

Mieltä ideoihin toivoen: Toinen veronmaksaja