Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara

Aristoteles

/ #10 Asiaa on adressi täynnä

12.05.2014 12:16

Kyllä hurjaksi on meno mennyt ja olen sitä mieltä että demokratia ole toiminut Suomessa enää pitkään aikaan, poliitikot ovat järjestään korruptoituneita puolueista riippumatta. Tarkoitan että poliittiset päättäjät eivät aja kansalaisten etua vaan kv-suuryhtiöiden etua, jotka tyhjentävät Suomen uusiutumattomista luonnonvaroista laillisesti ja ilmaiseksi. Putin on kansallistanut Venäjän öljyn ja kaasun, sitä nämä fariseukset sitten muka ihmettelee??? Parempiko se on että kullat vie kasvoton kv-yhtiö kuten Suomessa? Suomi lisäksi rakentaa verorahoilla infrakstruktuurin kaivosyhtiöille valmiiksi, että tulkaa ja viekää kaikki, ei maksa mitään. Jäljelle jää vain valtavat "myrkkyaltaat", pilaantuneet pohjavedet ja raiskattu maisema. Talvivaara piti olla Suomelle "kultakaivos", mutta lähinnä se on esimerkki siitä miten loputon ahneus johtaa kaiken tuhoon.

Kaiken lisäksi Suomessa ei ole tajuttu vieläkään matkailun vetovoimaa, esim. Saksassa BKT:stä kymmenen prosenttia tulee matkailusta, se on paljon Saksan kokoisessa taloudessa, Suomessa matkailu voisi helposti olla jopa 20 prosenttia BKT:stä ja se työllistää sukupolviksi, ei pelkästään kymmeneksi vuodeksi kuten valta-osa kaivoksista. Venäjä on tuossa lähellä, Intia ja Kiina ovat nousevia talouksia ja valtava väestöpohja, sieltä alkaa olla potentiaalisis matkailijoita pilvin pimein, jotka tulisi ihmettelemään ja kokemaan eksoottista pohjoisen luontoa, mutta nyt näyttää että nämä mahdollisuudet tuhotaan, eivät ne ole kiinnostuneita tulla katselemaan jotain Talvivaaran myrkkyaltaita ja valtavia hakkuuaukioita.