STOP Ortelan koulun lakkautukselle!

Antero Salonen

/ #44 Ortela on säilytettävä

15.05.2014 07:34

Haluaako kaupunki nyt oikeasti lasten parasta, jos päätyvät ratkaisuun joka ei ole lasten mielestä oikea. Monet ovat valinneet asuinpaikkansa lasten koulun mukaan, eli ostaneet asunnon esim. Ortelan kouluuntulo alueen mukaan. Valinta on ollut melko kallis, jos nyt kaupunki päättääkin lopettaa koulun ja siirtää oppilaat suureen kouluun johon lasta ei olla haluttu laittaa. Tämä päättäjien kannattaa huomata jos aikovat saada ääniä seuraavissa vaaleissa, jos äänestäjien muisti muuten on lyhyt, niin väärälle asuinalueelle sijoittaminen pitää kyllä muistin vireänä.
Katisten alueelle on tulossa uusia asuntoja, katuman koulu lakkautettiin ja oppilaat siirrettiin osittain Ortelaan. Jos nämä kaikki nyt siirretään Tuomelaan, niin ei mene aikaakaan kun Tuomela on täynnä ja kaivataan uusia tiloja. Siinä vaiheessa Ortelan koulun paikalla onkin jo kerrostaloja. Tosin koulun rakennukset ovat niin vanhoja, että luultavasti ovat museoviraston suojeluksessa?
Jos halutaan lapsille hyvää arkea, niin sitä Ortelan koulu tarjoaa: hyvä sisäilma, toimivat tilat, henkilökunnan hyvä yhteishenki joka heijastuu myös oppilaisiin, vireä toiminta Kutalan päiväkodin kanssa sekä miellyttävä rauhallinen ympäristö lapsille.