EI Tom of Finland -postimerkkiä Suomeen!

Vieras

/ #1928 Re: Re: Luterilaiset tunnustuskirjat

27.05.2014 21:54

#1924: - Re: Luterilaiset tunnustuskirjat

Vastaan lainaten Jarmo Sormusta....

"Ja syttyi sota taivaassa: Mikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat, mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa. Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perk?leeksi ja s--tanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa." (Ilm 12 :7-9)

S--tana ja yksi kolmasosa enkeleistä ryhtyivät kapinaan. Heidät karkotettiin maan päälle. Luciferista tuli s--tana, vastustaja, perk?le, syyttäjä. Hänen enkelinsä sidottiin Juudan ja Pietarin mukaan pimeyteen. Osasta langenneita enkeleitä - tai heidän jälkeläisistään - tuli demoneja, pahoja henkiolentoja. (Jd 1:6; 2Pt 2:4; 1Ms 6:1-5) Ihmisen oli otettava kantaa s--tanan lankeemukseen, sillä Jumala ei tahdo robotteja, vaan rakkaudesta Häneen turvaavia luotuja, oli sitten kyse enkeleistä tai ihmisistä.

Langetustaktiikkana s--tanalla oli valehtelu, epäilyn ja ylpeyden ruokkiminen (1Ms 3:1-5). Ihmisen lankeemuksen kautta s--tana sai hallintavallan ihmiseen ja hänen kauttaan koko luomakuntaan (Vrt. Lk 4:6). S--tana on tartuttanut omat syntinsä ihmiskuntaan. Tämän hedelmää me niitämme tänäkin päivänä koko maan piirissä valheina, sotina, nälkänä ja kuolemana.

Tämä s--tanan tartuttama tauti ei tullut meihin vasta Kristuksen aikana, saati vasta lopunaikana. Koska synti sai alkunsa s--tanassa, koska hän tartutti sen ihmiskuntaan ja koska synti on vaikuttanut ihmiskunnassa jo paratiisista asti, siksi on syytä olettaa s--tanan saapuneen tälle planeetalle ennen Aatamin ja Eevan lankeemusta. Siksi on syytä sijoittaa tuo taistelu taivaassa ja s--tanan karkottaminen tuohon aikaan.

Jumala on luonut alussa kaiken täydelliseksi, mutta toivottavasti edellä luetusta selviää, miksi emme enään ole täydellisiä.
Hyvää yötä, Jeesus myötä!