Karjala takaisin!/Return Karelia!

/ #23

16.10.2008 04:09

1.
Jep ehkä Ruotsi voisi ehkä vaatia mutta se menetti Suomen sodilla kun taas Suomi menetti Karjalan ja Sallan ja Petsamon alueet kansainvälisen sopimuksen perusteella joka perustui valheeseen eli petokseen jossa väitettiin että Suomi aloitti sodan vaikka asia oli päinvastoin, asia joka myös tuli julki Moskovan arkistoista myöhemmin, joten koska luovutuksen johtaneen sopimuksen perusteet on ramahtaneet ko. luovutuskin pitää katsoa uudelleeen ja neuvotella peruutetuksi.
2.
Mitä taas tulee Karjalan köyhyyteen, siinä on kaksi eri asiaa ihmiset voivat olla köyhiä kun taas Karjala, Salla ja Petsamo ovat erittäin rikkaita luonnon varoilttaan.... metsät, järvet, rannat, vesivoima, Petsamon kuparikaivos (yksi maailman suurimpia kupariesiintymiä) nyt joitaoin mainitakseni.
Missään tapauksessa Suomalaisten hyvinvointi ei laske jos luovutetut alueet palautetaan päinvastoin se antaisi kauan kaivatun piristys ruiskeen Suomen taloudelle kuin myös työttömyyttä supistava vaikutus.
3.
Karjalassa asuu inkeriläisiä (suomalisia) ja venäläisiä ja jonkun verran muita,
Petsamossa ja Sallan alueella on suhteellisen pieni asujaimisto.
Jos suomlaiset tai niin kuin heitä kutsutaan inkeriläiset Karjalassa ovat niin tyytyväisiä miksihän he haluavat muuttaa Suomeen vaikka heillä onkin ns suppea itsehallinto. Se että siellä asuu myös venäläisiä on huomion arvoinen asia, mutta ei missään tapauksessa ratkaisematon este.