Ensihoidon, pelastuksen ja poliisin edustajille anonymiteetti todistajina

vainottu vainolainen

/ #31 anonymiteetti kaikille todistajille!

17.06.2014 19:41

Jokaisella on ihmisarvo ja oikeus fyysiseen koskemattomuuteen, kotirauhaan ym Tavis todistajat voivat joutua pahisten joukkovainon kohteeksi, kavereita ja mielikuvitusta, ajasta puhumattakaan piisaa. Myös alkolla tietty osuutta ja kovalla "elämän koululla". Tavistodistajan tai asianosaisen henkilötiedot näkyvät oikeuden papereissa. Onkos kiva nynnyn maalaisen kuunnella pilkkalauluja siitä toisesta nimestään tai saada syntymäpäiväonnittelut fyysisenä väkivaltana? Moni valehtelee poliisille mikäli mahdollista, päästäkseen eroon todistajan roolista. Seuraukset yleisessä tiedossa, paitsi nois paremmis juristi- ja päättävispiireis. Vahinko, että Vapaavuoresta ei tullut pääministeriä. Hänellähän olis kokemusta kentältä villien nuoruusvuosien asiakaslähtöisistä oikeuskäytännöistä. Moni taksikuskin auttaisi katujen uhreja, mutta juuri tuo henkilötietojen joutuminen rikollisten ja näiden kaverien käsiin on jokaisen täysjärkisen mielessä. Eli kaikille todistajille anonymiteetti, onko selvä?! Hätäapuammattilaisilla on joka tapaukses turvaverkot ja vahvempi lain suoja. Tavikset korvessa ovat tosi vaikeuksissa. Erityisesti naapurivainotilanteissa. ja suomalainenhan ei kotiaan jätä. Seuraava adressi koskeekin viranomaisten ja sosiaalitoimen velvollisuutta evakuoida suomalainen tilanteessa, joka muistuttaa vähemmistöjen "väistämiskulttuuria". Usein kyseessä perheet ja voimavarat kannattaa rauhanaikana suunnata oleellisimpaan, normaalin ja rakentavan arjen ylläpitoon. Esim väkivalta ja sen jatkuva uhka kotipiirissä lamaannuttaa ja asuinpaikan valintaan tarvitaan iso työ. Pelkkä tutkivan poliisin tutkintavankeudessa toistama hokema painokas : "MUUTTAKAA" (vaikka esim perätön ilmianto) ei tehoa, vaan voi jopa yllyttää syyttömäksi itsensä kokevan jäämään sitä varmemmin.