tuoksuton

Vieras

/ #48 Pienet tuoksut sallittakoon

02.07.2014 13:06

ymmärrän oikeasti allergisia, mutta kyllä tänä päivänä näyttää olevan vallalla ajatus "minun pitää saada erityiskohtelua" ja sitten sanotaan kärsivän allergioista. Kamalinta terrorisointia on se, kun henkilö tulee juhliin ja ilmoittaa omat allergiansa, jotta tarjottavat olisivat sitten talossa hänen mukaansa tehty. Tuokoot omat eväät, jos talon tarjoilu ei sovi, niin tehtiin ennen tai sitten otetaan - ilman että tehtäisiin numeroa allergiasta - sitä, minkä tietää olevan varmasti itselleen sopivaa.
Laktoosi-intoleranssikin on "lisääntynyt". Useat sanovat sairastavansa sitä, vaikka oireina olisivat vain pierut. Samat henkilöt ovat valmiita tankkaamaan itsensä hernekeitolla tai kaaliruoalla, vaikka ne ovat varmoja pieruruokia.
Kaikessa pitäisi olla kohtuus. Eihän pieni tuoksu varmasti allergistakaan sänkyyn kaada, jos ei henkisesti asennoidu jo valmiiksi siihen kauhistelevaan tilaan, kun saapuu töihin tai juhliin., mutta toisaalta kemialliset aineet eivät varmasti ole kenellekään terveydeksi. Halvat hajuvedet, joita marketit myyvät ovat usein kamalia. Uskon kuitenkin, että kalliimmat kohtuu käytöllä sopivat suurelle osalle. Niitä kalliitahan ei raaski paljoa edes laittaa.