Jatkakaa Salkkarit DVD:itä jaksosta 180

Vieras

/ #73

23.07.2014 19:18

Kyllä tälle on olemassa ihan selvät ja järkevät syyt, että DVD:t jatkavat vuodesta 2009.

Tv-sarjassa käytetylle musiikille (myös muille sarjassa käytetyille asioille, puhun nyt tässä kuitenkin vain musiikeista) on ostettava oikeudet. Salattujen elämien kohdalla on varmaankin hankittu vain TV-oikeudet, TV-esitykseenhän sarja on aikoinaan tarkoitettu. Näissä vanhojen jaksojen DVD:issä DVD-oikeudettomien musiikkien päälle on laitettu uudet musiikit, jolloin näyttelijöiden puheesta on vaikea saada selvää. Jos DVD-oikeudettomia musiikkeja on paljon, tämä häiritsee katselua. Uusien DVD:iden jaksojen musiikkeihin saattaa olla valmiiksi hankittu DVD-oikeudet, minkä vuoksi niitä ei tarvitse korvata uusilla. Pari kertaa näin on jouduttu tekemään uusissakin jaksoissa, mutta niin vähän, että se ei vielä heikennä laatua juurikaan.

Ehkä DVD-oikeudet 180-eteenpäin -jaksojen musiikeille voisi ostaa, mutta tämä voi kymmenien jaksojen ollessa kyseessä tulla kalliiksi. Luulen, että säästösyistä MTV ei osta näitä oikeuksia nyt, vaan sitten, kun Salatut elämät loppuvat, jolloin rahaa ei mene sarjan tilaamiseen FremantleMedialta, vaan ne voidaan laittaa oikeuksiin, ja sitä kautta DVD:ihin, joita innokkaat fanit sitten ostavat. Tämä ei siis välttämättä ole asian virallinen laita, vaan omaa arveluani.

Parempihan se on, että julkaisevat joitakin jaksoja kuin että ei mitään. Se, että kokoelmaa ei vanhojen jaksojen kalliiksitulemisen vuoksi voida täyttää täydellisen järjestyksessä, voi mahdollistaa sen, että DVD-kokoelmaa joskus alkuaikojen jaksojen lisäksi laajennetaan myös muihin jaksoihin, vaikkapa 2004-2005 jaksoihin, tämä on oma henkilökohtainen toiveeni..