Tienaatko alle 2600e/kk? Allekirjoita siis.


Vieras

/ #260

23.08.2014 09:26

Olen ammatiltani Rakennusinsinööri ja olin yksinhuoltaja (leski) kahden lapsen kanssa. Jonkunlaista ruokaa oli aina lapsille, mutta siinäpä kaikki. Yksinhuoltaja äitinä en työssä saannut koskaan hyviä projekteja, joten palkkani jäi matalaksi, vaikka kuinka yritin. Työnantaja piti minua piirtäjnä ja palkkaa senmukaisena. Kituuttelimme, kunnes lapset olivat täysi-ikäisiä ja muuttivat omilleen. Samantien, kaiken paineen tuloksena sairastuin depressioon ja jouduin lopulta sairaseläkkeelle. Tuloni ovat 1390€/kk ja vuokrani 720€/kk. Asun 43m2 asuntoa itä-helsingissä taloudellisista syistä. Olen nykyään 3:n lapsenlapsen ylpeä Mummi, mutta vaikeata ottaa lapsenlapsia kylään niin useasti, kuin haluaisin, sillä minulla ei ole varaa ruokkia heitä, kun ovat kylässä. Perunaa ja soosia sekä kurkkua tai porkkanaraastetta lisäksi. Ei mitään kunnon salaatteja. Banaaneja jälkkäriksi, jotka ovat hedelmiä halvimmasta päästä. En itsekkään kesällä voi syödä esim Mansikoita 6€/litra hintaan.
Olen mielestäni korkeasti koulutettu, mutta elännyt silti koko aikuisuuden ajan kuilunpartaalla taloudellisesti. Se maksoi terveyteni, mikätulee luultavasti jatkumaan hautaan asti. Kaikista ponnisteluista huolimatta!

Terveisiä vaan Rva Rädylle Janina Di Lucalta