Tienaatko alle 2600e/kk? Allekirjoita siis.

Fanny-Bank 3

/ #1228 Mitä eroa on Stalinin ja Stubbin yksilöllisyydellä? Ei mitään!

03.09.2014 13:38

Eläiminä me olemme kauniita tai rumia, lyhyitä tai pitkiä, tarmokkaita tai laiskoja, älykkäitä tai tyhmiä, lihavia tai laihoja, heikkoja tai vahvoja, pessimistejä tai optimisteja, kieroja tai reiluja, sitä tai tätä, mutta keskimäärin siitä keskeltä. Puolet kuitenkin aina toisiaan kussakin ominaisuudessa parempia. Näitä ominaisuuksia emme ole itse valinneet ja sillä mitä olemme sattumalta saaneet, joudumme työskentelemään hautaan saakka. Eläinten välillä vallitsee ns luonnonlaki tai siis eläintenlaki. Siinä vahvat syövät heikon eväät.

Eläimet eivät ole tasa-arvoisia , vaan yksilöiden välille syntyy nokkimisjärjestys väkivaltaisella kilpailulla resursseista. Nokkimisjärjestyksen muodostumista näkyy mm. nuorten välisenä koulukiusaamisena. Kiusaamista ainakin puolustellaan sillä.

Palkintosonnien mylvintä ja naaraiden kutsuhuudot vetävät stadionit ja vastaanotot täyteen asiakkaita. Rikkaus, rakkaus, kotipesän rakentaminen ja lisääntyminen ovat kaikille eläimille yhteisiä pyrkimyksiä. Kaikki ideat ja toteutukset syntyvät kaikissa seurakunnissa yksilöiden kautta. Mutta yksilön ja sen onnistuneen vallanhankinnan korottaminen nautinta- ja yhteiskunnan ainoaksi johtosäännöksi, on paluuta kohti menneisyyttä. Tietenkin se tuntuu eläimistä luonnolliselta.

Missä sitten on ihminen ja inhimillisyys? Se henkii jossain painetussa tieteessä ja taiteessa, kirjoitetussa sanassa ,raamatussa ja yhteisön perusteoksissa, ihmisten järjestöissä. Demokraattisesti sopimamme kokonaisuutta kunnioittavat säännöt ja ohjeet ovat osa sitä.

Ihmisinä me olemme tasa-arvoisia, jos tunnustamme asiantilan ja otamme sen perusteeksi säädellä tulonjakoa yhteiskunnassa keinotekoisesti tasaisemmaksi kuin mihin se vapaassa kilpailussa päätyisi.

Thatcher-maassa ja Nigeriassa on aivan samat syyt valtavaan eriarvoisuuteen ja kurjuuteen . Eläinten vapaa kilpailu. Sillä tavalla nouseva yläluokka ei välitä pätkääkään muusta kuin oman kakkunsa kasvattamisesta ( kuten PM:n veronvälttelystä tsemppaama Laura Räty?). Viimeiset 15 vuotta Suomi on luisunut kohti menneisyyttä (tulonjakokehitys). 20 vuotta on tiedetty tietokoneen vaikutus työllisyyteen. Mitä tehdään? Neuvotaan ihmisiä innovoitumaan ja etsimään liikeidea ja ryhtymään yrittäjäksi. Mutta mitä uusia ideoita ovat saaneet ammatti-liikemiesyrittäjät. He varastavat meidän (valtion) tuottavan omaisuuden ja yritykset tehokkuusvaatimus-koukulla. Tarkoitus on syyllistää heikompi poispotkittu kansanosa omaan tilaansa.

Epäonneksemme kristilliset, vihreät, demarit ja vasempi laita eivät ole kyenneet uudistumaan. Vaikka kukin on ollut eläimellisen totuuden partaalla . Henkinen korruptio?

Niinpä Kokomustan kennelliiton rahoittama työshampioni hra Stubb on uhraamassa Suomen ja suomalaiset Venäjän asevoimien potentiaalisiksi hyökkäyskohteiksi vähentääkseen painetta kivoissa Nato-maissa . Tässä EU:n synnyttämässä Ukrainan sodassa.

Eläimet eivät ole tasa-arvoisia, ihmiset ovat. Jos ovat. Ihmisiä