Ilotulitteet kiellettävä yksityishenkilöiltä

kokkola

/ #129 lapsityövoima

18.12.2008 18:58

Mitä täällä ihmiset jostain lapsityövoimasta kitisee? Jos tulitteet edes valmistetaan lapsityövoimalla, johon en oikein usko, niin miten tuotteiden ostamatta jättäminen auttaisi lapsia? Ei omastanikaan mielestä lapsityövoima oikein ole, mutta jos lapsityövoimalla valmistettuja tuotteita ei kukaan osta ei lapsilla kauaa ole töitä, ei töitä ei rahaa, ei rahaa ei ruokaa.
eli jos oikeasti haluaa auttaa lapsia kannattaa keksiä jokin toinen keino avustaa/auttaa heitä esim. lahjoittamalla johonkin hyväntekeväisyyteen tms.

Ja mitä itse paukutteluun tulee, niin omasta mielestäni raketit kuuluu uuteenvuoteen, muistan itsekkin pentuna niin innoissaan aina ammuskeltiin kavereiden kanssa. Samantien voisi kieltää jouluna lahjojen antamisen ja ylipäätään hauskanpitämisen ja elämisen. Jos luontoa haluaa säästää kannattaa varmaan jostain muualta alottaa se säästäminen, koska en oikein usko että ilotulitteet on se pahin saastuttaja. eikä uusivuosi ole kuin kerran vuodessa joten ei se merkittävästi häiriötä aiheuta ja enemmistö tuntuu tykkäävän raketeista, joten kukkahattutädit saa vaikka ostaa korvatulpat :)