Mopon viritys lailliseksi suomessa

santtu alatalo
lapua

/ #36 joo kyllä se on kyllä...

21.12.2008 02:26

kyllä te ette mistään mitään tiedä. mun mopo menee 100km/h, jarrut on vakiona niin hyvät että jarrutus matka on stna helposti alle 100m. se on vaan siinä että suzukit ja mankit ei ole 2000 luvun mopoja, joten niissä ei ole vielä hyviä jarruja. mitä hyötyä mopoon on laittaa todella tehokkaat levyjarrut, jos nopeus on 45? siitä vauhdista kun jollakin derbillä painaa jarrut pohjaan niin pysähtyy kun seinään... sanoisin vaan että tekevät nyt äkkiä sen laki asetuksen että mopokorttiin pitää ajaa inssi ja sitten laittaisivat vaikka nopeus rajoitukseksi 65, mikä on nyt kevarivero raja. 15km/h:n muutos vauhdissa ei paljon tunnu, mutta sillä on suuri vaikutus siihen miten nopeaa pääsee paikaasta toiseen. ja sitten se että nopeus olisi vähän lähempänä autojen nopeutta. yhtää sen paremmin kukaan osaa mopon jälkeen käsitellä kevaria joka mene vaikka 120 kun on ajanu mopolla 45km/h. kieltäkää pv:t ja muut stnan tossumopot ja kiinan ihmeet lailla. niin olis kaikilla parempi mieli. ja sitä paitsi yksikään lokki ei siitä kärsi ku mä tuola meen pitkin poikin mopolla.. ja muutenki ne haaskalinnut sais kuolla sukupuuttoon. PISTE.