Jatkukoon Radio Suomen "Pop eilen - toissapäivänä"!

Pro yleisradio

/ #169 YLEn radiokanavapaletti mennyt sekaisin

16.10.2014 16:04

Kymmenkunta vuotta sitten YLEllä oli mainio kanavapaketti: Ykkönen, Mafia, R Suomi ja Peili/Puhe asiapuhekanavana.

Jostakin syytä tumpattiin ensin hyvä brandi, Mafia, jonka aalloille tämä Hectorinkin ohjelma olisi hyvin sopinut.

Mafian tilalle tuotiin soittolista-YleX, Mafian jättämiä aukkoja paikkaamaan YleQ, jota kuitenkin lähtettiin vain pk-seudulla.

Epäselväksi jäänein motiivein kohta kolme vuotta sitten Peili, tuolloin Puhe-kanavaksi jo nimetty, lopetti asipuheohjelmatarjontansa. Tilalle tuotiin hyvääpäivääkirvesvarttajutustelua, toimittajien tilalle "juontajia",  tuntien tapahtumaurheiluselostelua iltoihin, usein melkein koko päiväksi. Viime heinäkuussa yhtä Alia lähetettiin joka arkiamuna tunti, sen uusinta päivän lopulla ja vielä toistamiseen viikonloppuisin. Tämä uusintavimma aikana jolloin ohjelmat ovat kuultavissa/imuroitavissa Areenalta.

Kun Puhe vietiin muulle, jnkl asiaan pyrkivää puheohjelmaa on sitten pyritty ripottelemaan R Suomeen ja Ykkösellekin, mikä taas on vienyt tilaa muun muassa musiikilta. Nyt sitten joku on jäänyt kaipaamaan iskelmiä, jolle nyt sitten pyritään raivaamaan tilaa hyllyttämällä Hector...

Kannattaisi harkita loikkaa takaisin kymmenen vuoden taakse, jolloin YLElläkin oli samankaltainen kanavasetti kun Sveriges Radiolla on nyt (P1-4). YLEssä on osattu.