Ilotulitteet pois vapaakaupasta

Kotka

/ #46 Suomi vs EU

31.12.2008 03:11

Suomi voi toki kieltää ilotulitteet. No problemo. Kaikki jotka niitä tulevaisuudessa haluavat ottavat hiiren käteensä ja tilaavat niitä Euroopasta. Lähin ja paras maa lienee Viro, josta niitä hakee jopa itse. Pari keikkakassia mukaan ja shoppailemaan. Ja uusi EU:n direktiivi takaa pitkälti sen, että jytkyt ovat jytkyjä ja desibeleissä ja näyttävyydessä ei säästellä.

Ja ne onnettomat jotka eivät jaksa nähdä vaivaa, tekevät omat paukkunsa. Siinä sitten voihkitaan Suomen tekemiä Brittejä kun korttelin terot planttaavat pommin postilaatikkoon ja yhden luukun sijaan lähtee koko rivi.

Nämä tällaiset kieltomissiot ovat aina niitä hetkiä jolloin kaivan EU:n lipun kaapista ja kiitän jäsenyyttämme. EU:n arvellaan lisäksi laajentuvan, sellaiset alueet kuten Välimeren Unioni ja Lähi-Idän Unioni, ja jopa Venäjä. Jos sietää Mehmettejä, saa nauttia markkinoista, josta todella löytyy kaikkea ja jossa rahalla saa ja lentsikalla pääsee eikä tarvitse nöyristellä kaiken maailman koirankusettajien, ruohonvetäjien, kommareiden yms. kuonan kieltomissioille ja itkuparkuvinkuvonkuraivareille.