Ilotulitteet pois vapaakaupasta

Vuorenpeikon luola

/ #61 Juurikin niin.

14.01.2009 00:55

--Olen samaa mieltä siinä, että tämäkin asia lähtee kotoonta, mutta kun tässä maassa on liikaa välinpitämättömiä vanhempia, joita ei kiinnosta missä kakarat luuhaavat ja mitä tekevät. Siksi täällä kaikki on aina kiellettävä. Ja on niitä pölvästejä aikuisiakin, jotka kännissä ammuskelevat pommejansa.

Olisiko yhteiskunnassamme kuitenkin hieman suurempana epäkohtana esimerkiksi yksityisille henkilöille myytävät käsiaseet, ja kaikki muutkin aseet. Ja on niitä pölvästejä aikuisiakin, jotka kännissä ammuskelevat aseillansa ja toisin kuin ilotulitteet, tappavat niillä vuosittain kymmeniä muita pölvästejä ja vähemmän pölvästejä.
Kuten joku jo aiemmikin mainitsi niin, emmekö me kaikki voisi ymmärtää jotain tuosta ko. yhdyssanan ensimmäisestä osasta ja voisi iloita näistä yhdessä ja riisua kaikki ylimääräinen dramatiikka mikä näitä tulitteita koskee.
Lisäksi kaikki jeesustelijat jotka valittavat näiden tuottamasta saasteesta, menkööt itseensä. Voi olla varma, että jokainen suomalainen raiskaa luontoa vuoden aikana satakertaisesti enemmän käydessään kauhean kaukana eli n. 50-500m päässä autolla Siwassa, verrattuna yhteen ilotulittajaan.
Toki osa ja isokin osa heistä kuluttaa sesongin aikana myös ilotulitteita, mutta jälleen törmätään turhamaisuuteen ja ihmisen itsekkyyteen, jossa näiden typerien argumenttien varjolla pyritään riistämään muilta sellainen hetken nautinto, josta itse ei perusteta.
Äsköisellä viittaan erääseen kirjoittajaan joka suuressa viisaudessaan, ymmärtäväisyydessään ja eritoten ylväässä epäitsekkyydessään haukkui meitä, ilotulitteiden puolustajia ja henkilöitä jotka tahtovat pitää kiinni tästä oikeudesta harjoittaa itseillemme tärkeää asiaa kerran vuodessa, itsekkäiksi siitä syystä, että emme luovu ilostamme heidän vuoksi jotka eivät ilotulitteista pidä. Laskellaan lisää. Vuodessa on keskimäärin 365,25 vuorokautta, joista tulee tunteja yhteensä (365,25 x 24) 8766h. Ilotulitteet paukkuvat järjestelmällisesti ja pääsääntöisesti 12h ajan. Lasketaanpa prosentteina aika jonka me itsekkäät olennot viemme tulitteiden vihaajilta vuodessa. 12 : 8766h = 0,136893%. Eli kehtaammekin riistää vapaudestanne n. 0,14% ja jättää teidän vuodestanne vain n. 99,86% rauhaan. Hmm.. kukas se olikaan se itsekäs?