Raiskauksille kovempi tuomio!

Tatu Toivio

/ #156 Osanotot

19.01.2009 21:22

Kaikille kyseisen, käsittämättömän vääryden kohteeksi joutuneista: niin syvä osanottoni kun vaan voi olla. Ei tällaista saisi käydä ikinä kenellekään!

Oma kantani on se että ne, jotka tällaisia rikoksia kykenevät yleensä tekemään, pitäisi laittaa pois yhteiskunnasta niin pitkäksi aikaa kuin vain on käytännössä mahdollista (20v? 40v??) -- tämä siis varsinkin uhrin ja muidenkin potentiaalisten uhrien takia. Peruuttamattomia rangaistuksia (kuolemantuomio, sterilointi, yms.) en kuitenkaan oikein kannata sen takia, että myöhemmin voisi paljastua jotain, mikä osoittaisi tekijän syyttömyyden tms.

Mut toki tämäkin ongelma pitäisi saada ratkaistua juuritasolta lähtien. Jokaiselta tämänkin yhteiskunnan (erityisesti miespuoliselta) jäseneltä pitäisi pystyä vaatimaan tiettyjä asioita itsehillinnän ja heikompien kunnioittamisen suhteen jo nuoresta asti. Pitäisi myös edellyttää että varsinkin pojille olisi selvää, miten hirveältä tuollaisen teon kohteeksi joutuminen voi tuntua.