Adressi Israelin tueksi!

olli somero
pori

/ #110

22.01.2009 09:00

Tarja puhuu asiaa. Mutta porilainen mukamas "tuleva pappi" kaikkea muuta. Taas
Jaction tuntuu ehtivän kommentteineen joka rakoseen, joskin välillä ihan
asiallisiakin sellaisia.

- Ensimmäinen väittelyvirhe koko vastauksessasi. Asiallista argumentoitia.

Itse en ole - eikä tietääkseni kukaan muukaan suvussani - milloinkaan kuulunut
kirkkoon, enkä ole uskovainen. Ainakaan siinä mielessä että kuuluisisin johonkin lahkoon t.m.s. Jumalaan, kaikkivaltiaaseen luotan ja minulla on suora
yhteys ylöspäin. Ilman välikäsiä. Toki tunnen monta pappia.

- Luuletko, että kirkko olisi oikeasti joku tie Jumalan luokse? Onnitteluni suorasta yhteydestä suoraan ylöspäin, mutta on naurettavaa väittää, että kirkon tehtävänä olisi lähettää kansan terveiset suoraan taivaaseen. Kirkon tehtävä on pitää seurakuntalaiset yhdessä ja olemaan henkinen koti näille henkilöille.

.....

Toistan tässä itseäni kun kerron, taas, että Raamatun mukaan filistealaiset -
siis palestiinalaiset - asuttivat juuri sen kolkan jota tänään kutsutaan
nimellä Gaza. On heilläkin ollut tuskainen taival mutta v. 2005 Israel jo
lähti ja jätti Gaza'n palestiinalisille. Siis heidän maansa heille. Mutta
mikään ei auta. He vaativat koko Israel'in itselleen. Eli porilaisen
ajatuksen mukaan voisi sanoa että hekin haluavat varastaa sen saman maapläntin
minkä juutalaiset jo ovat varastaneet. Kumpi mahtaa olla isompi voro?

- Kuvitellaan tilanne, jossa Ruotsi alkaisi yhtäkkiä vaatia itselleen Turkua, koska Suomi oli joskus Ruotsin vallan alla. (Tämäkin olisi enemmän järjellisesti perusteltua, koska toisinkuin israelilaiset ovat ruotsalaiset A) oikeasti asuttaneet Suomea B) Venäjälle luovuttamisesta on alle 500 vuotta.) YK:n avustuksella aloittavat Ruotsalaiset matkansa Turkuun ja potkivat Turkulaiset ulos maastaan. Samalla Ruotsalaiset perustavat omia siirtokuntiaan, vaikka Raumalle ja Poriin. Suomalaisia kuolee tässä rytäkässä. Kysymys onkin, että onko Ruotsalaisilla oikeutta viedä Suomalaisten kodit ja saavatko suomalaiset tuntea katkeruutta tästä? Itse ainakin suivaantuisin aiheesta. Hyvä herra Kalenius. Mitä mieltä sinä olet aiheesta ja kuvitteletko tosissasi, että Israelin pommihyökkäykset, siviileihin kohdistuneet väkivallanteot, sekä fosforin viskely ovat Jumalan siunaamia? Jos ovat niin tämä ei ole se Jumala johon minä uskon.

Porilaiselle kommentinheittäjälle sanon vielä - mitä kohteliaimmin - etten usko
ollenkaan että sinusta milloinkaan tulee pappi. Ei ainakaan kristinuskon pappi.
Siihen ei auta lukea Raamattu kuten piru lukee Raamattua. Israel on Jumalan
valittu kansa ja tulee sellaisena pysymään.

- Katsos Kalenius. Asia ei olekaan sinun uskostasi kiinni, vaan minu uskostani kiinni. Itse en lue raamattua, kuin piru sitä lukisi vaan toisinkuin sinä tiedän jotain sen syntyhistoriasta ja vaiheista, joissa se on saanut nykyisen muotonsa. Ei ole olemassa pyhää Israelin kansaa, joka olisi Jumalalle valittu, koska me kaikki olemme osa sitä.

Kommentoi adressia




Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…